Aanvraag verlopen

Opgelost!
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Aanvraag verlopen

Ik heb gisterenavond een aanvraag gehad voor een reis van 3 personen. Omdat zij nog geen recensies hebben en geen ID bewijs hebben geüpload heb ik de gast gevraagd om haar ID bewijs te uploaden in haar profiel. 

Vanmorgen heeft hij niet gereageerd waarop ik nogmaals heb gevraagd om haar ID te uploaden. 

Eind van de middag heb ik dit nogmaals gevraagd en heb ik haar uitgelegd dat Airbnb een 24 uurs regel hanteert waarop op een aanvraag gereageerd moet worden. 

Ik krijg dus steeds geen reactie. Moet ik de aanvraag laten verlopen of moet ik weigeren? Let op. Het is GEEN vooraf goedkeuring maar een echte aanvraag. 

@Emiel1 @Quincy @Sybe 

Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kirsten266 

Je moet de aanvraag nooit laten verlopen,want dat gaat ten koste van response tijd meting.

Eigenlijk is er geen ander mogelijkheid dan "weigeren" als de gast niet tijdig reageert.

Overigens kun je de gast ook vragend de aanvraag in te trekken als er geen belangstelling meer is of als men meer tijd nodig heeft voor de ID-verificatie.

9 Antwoorden 9
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Mieke0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Dan weiger ik altijd en geef dan als reden op dat ik binnen 24 uur die keus moet maken op basis van zijn/haar antwoorden. Verzacht het dan met de woorden: altijd welkom als ik de antwoorden nog krijg of zoiets. Uit ervaring zijn de goedwillende hosts snel met een antwoord en degene die problemen geven heel laat want ze snappen het systeem niet. De ID maak ik me verder niet zo druk over wel de leeftijd en of ze al werken....

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kirsten266 

Je moet de aanvraag nooit laten verlopen,want dat gaat ten koste van response tijd meting.

Eigenlijk is er geen ander mogelijkheid dan "weigeren" als de gast niet tijdig reageert.

Overigens kun je de gast ook vragend de aanvraag in te trekken als er geen belangstelling meer is of als men meer tijd nodig heeft voor de ID-verificatie.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Kirsten266 @Emiel1 @Mieke0 

Weigeren blijft lastig maar je aanvraag laten verlopen is ook niet handig...

Mieke0
Level 10

@Wim-En-Lia0 @Kirsten266 @Emiel1 

Vooral nu in deze tijd: je ziet geen foto; soms geen recensies en vage introducties; het gaat dan in mijn gevoel tegen de essentie van Airbnb in want we zijn er voor de Verbinding. en met sommige mensen zal dit nooit lukken omdat ze andere motivaties/gedachtengangen hebben. Wil je die in huis? Eigenlijk zou Airbnb gasten vooraf moeten waarschuwen dat ze zich altijd goed moeten introduceren. Vroeger was dit het geval weet ik maar als ik nu zelf boek krijg ik dat advies nooit meer. Zou wel kunnen omdat ik nu zolang al met Airbnb werk. Virgins moeten geholpen worden. En je merkt snel genoeg hoe happy ze ermee zijn. Dus ik weiger dan als ik niet binnen 6 uur een goed antwoord heb maar wel met de melding dat ze welkom zijn en blijven na beantwoorden van mijn vragen; de deur blijft open dus.....

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Gast heeft opnieuw de aanvraag ingediend en begreep mijn standpunt ( had ook een goede reden waarom ze niet  direct kon reageren). 

Mieke0
Level 10

Goed soort gast dus en je ziet dat het helpt als je uitlegt waarom je weigert.

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Je kan zelf zo'n berichtje invoeren die mensen zien vlak voordat ze daadwerkelijk boeken. Ik heb daar een berichtje ingevuld dat ik het erg leuk zou vinden als mensen een berichtje sturen. Ze zichzelf een beetje voorstellen en mij vertellen wat de reisplannen zijn, zodat ik hun verblijf fijner kan maken. (Volgens mij kun je dat bij de reserveringsinstellingen doen. Werkt als een trein. Tot nu toe heb ik altijd nog een berichtje gehad. Uiteraard hoor je daarna niets meer als je op het berichtje reageert, maar a la dat laat ik dan maar zo. 

Groetjes Katja
Mieke0
Level 10

Wat een goed idee; ga checken. dank

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf