Airbnb Bank info

Jos10138
Level 2
Aruba

Airbnb Bank info

My bank on Aruba (CMB) needs information about Airbnb before they put the money into my account. The bank did receive two payments but they sent it back to Airnb because I cannot warn the bank that a transaction is expected. The bank needs to know :
Name

Adress

Name originating Bank

I don't know which bank Airbnb uses and I don't seem to find this info.

Who can help

JvM
3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jos10138 

I am in the Netherlands and recieve payments from an IBAN starting with IE93 BOFA

(IE = Ireland, BOFA=Bank of America. 

The sender is "AIRBNB PAYMENTS LUXEMBOURG S.A."

Hallo @Emiel1 

Airbnb gebruikt verschillende betaalentiteiten per regio/continent. 
Op Aruba is dat een andere entiteit zoals AirBnB Payments ..…? En wellicht gebruikt Airbnb daar ook Banc of America. 
Als ik niet vooraf aan mijn bank deze correcte informatie geef, stuurt mijn bank alles terug naar AirBnB. 
mijn bank kan dus zien waar het vandaan komt, maar als ik ze niet vooraf (vóór elke betaling) een formulier stuur met deze info + hoeveel er overgemaakt wordt, accepteren ze de transfer niet en sturen ze alles terug! Nu al 3 transfers teruggestuurd naar AirBnB. 

JvM
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jos10138 

Wat een omslachtig gedoe, geldt dat voor elke bank en alle betalingsverkeer op Aruba ?

Ik denk dat je de informatie aan Airbnb zult moeten vragen of aan een college verhuurder op Aruba.

(ik zie dat een aantal facebook groupen actief zijn mbt Aruba)

Maar Aruba is toch onderdeel EU (?)

https://www.luxembourgforfinance.com/news/airbnb-eu-payments-base-opens-in-luxembourg/

Dus misschien toch dezelfde betalingsgegevens als die van mij ?

Ik zal je volledig rekenngnr van Airbnb, zoals op mijn bankafschriften vermeld, in prive bericht toesturen.

Misschien is het bruikbaar.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf