CIN-registratie lukt maar niet...

Pim68
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

CIN-registratie lukt maar niet...

Wij hebben al 15 jaar een prachtig 2e huis in Puglia en verhuren altijd via AirBnB maar daarvoor moet je een CIN-registratie hebben. Tot zover duidelijk. Om die te verkrijgen moet je via Puglia DMS eerst een CIS (of CIR)-registratie hebben plus een zogeheten 'Visure'. Maar dat lukt niet (ook bij gemeente Castellana Grotte geweest) OMDAT ik geen 'resident' bent.  Nee, en dat gaat ook niet gebeuren ook omdat we in Amsterdam wonen En ingeschreven staan. Kortom, al maandenlang een patstelling en bij AirBnB krijg ik via via - ook telefonisch - alleen maar standaard antwoorden die ik al tig maal gehoord heb en die nergens toe leiden. Wie weet me te helpen? Pim Donkersloot 

1 Antwoord 1
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Pim68, ik heb gezien dat dit onderwerp erg vaak besproken wordt in de Italiaanse community. 

Ik had eigenlijk gehoopt dat andere Nederlandse hosts die in Italië verhuren op je bericht zouden reageren. Je zou eventueel kunnen proberen om een gesprek te beginnen in de Italiaanse community sinds het daar vaak besproken wordt (met Google translate)? 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf