[FESTIVAL] Tips voor gasten: biologische winkels

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Tips voor gasten: biologische winkels

Quincy_0-1650624323100.jpeg

Quincy_1-1650624349177.png

Dit artikel is onderdeel van het CC Festival van de Duurzaamheid. Het oorspronkelijke artikel is door @Elena487 in het Spaanstalige Communitycentrum gepost. Hieronder staat de vertaling. De volledige opstelling van het festival kun je hier vinden.

Een dag zoals alle andere. Wandelend op straat zie ik ineens een nieuwe winkel in de buurt. Ik bekijk mijn buurt altijd door de ogen van een gast en zoek naar wat ik denk dat mijn gasten leuk of interessant zullen vinden. Dit keer is dat dus een biologische winkel. Zodra ik over de drempel stap, voel ik de "groene" vibe, een kans om de wereld te veranderen, om onze planeet te helpen. Deze kleine winkel is weer een grote stap in het proces van duurzamer leven. Ik neus eens goed rond in de winkel en zet hem op mijn lijstje met tips voor gasten.

Laura_0-1650620921887.jpeg Laura_1-1650620921941.jpeg

Tips over de omgeving maken een reis nog persoonlijker en bieden gasten de kans om op een andere manier naar onze buurten te kijken, vanuit het perspectief van een local. 

De tips die ik op mijn lijstje zet en naar gasten stuur, zeggen natuurlijk veel over wat ik zelf leuk vind. Maar ik zorg er ook altijd voor dat er dingen op staan die aansluiten bij de interesses van de gast. 

Omdat duurzaamheid ons allemaal aangaat, mogen biologische winkels en hun traiteurs niet op de lijst ontbreken. Hun biologische producten zijn in alle eenvoud gepresenteerd, waaruit blijkt hoe waardevol ze in deze moderne tijd zijn. 

Het zijn lokale producten, zaden, fruit, groenten, gerecyclede artikelen en maaltijden die direct vanaf de boerderij komen (farm-to-fork), zodat we natuurlijk en seizoensgebonden voedsel kunnen eten. 

De eigenaren hebben liefde voor het vak en helpen de planeet op hun eigen manier, door hun kennis en ervaring met de mensen in hun winkel te delen. 

Initiatieven binnen de lokale gemeenschap doen ons uiteindelijk inzien hoe belangrijk het is om te planten, te delen, afval te verminderen en te recyclen. Een waardevolle ervaring voor gasten dus, omdat ze niet alleen kennismaken met lokale producten, maar ook met de lokale cultuur.

Hebben jullie je gasten wel eens biologische winkels en producten aangeraden om ze in contact te brengen met lokale producten en de lokale cultuur?

Elena, Host in Marbella, Málaga, Spanje.

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf