Hoe vier je vakantie als Host zijnde?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe vier je vakantie als Host zijnde?

Quincy_0-1659628441087.jpeg

Hallo allemaal,

Het hoogseizoen is vaak synoniem met een hectische kalender, druk verkeer en voortdurend komen en gaan voor vele Hosts, zowel door de week als in het weekend en ook op feestdagen.

Anderen gebruiken de vakantie om uit te rusten, te ontspannen, tijd door te brengen met vrienden en familie, en soms zelfs van een "minivakantie" te genieten. Iedereen heeft een andere manier om van de feestdagen te genieten!

Hoe zit het met jou, gebruik je de vakantie als 'vrije tijd' om te genieten en los te koppelen, of wacht je liever tot het einde van het hoogseizoen om wat vrije tijd te hebben?

Laat in de reacties weten hoe jij je organiseert voor elk seizoen. 🏖

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

13 Antwoorden 13
Sven126
Level 2
Antwerp, Belgium

Hi Quincy, follow online whenever you can but this is quiet stress-full doing this remotely during holidays. You have to trust other people to keep listing clean and if intervention needed you can do it yourself.  regards Sven

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hi/Hallo @Sven126, thanks for sharing this! Have you ever used a Co-Host if I may ask? 😃

-----

Sven126
Level 2
Antwerp, Belgium

Hi Quincy, We haven't used Co -Host .How can I arrange this? 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hi @Sven126, you can find more info here https://www.airbnb.co.uk/help/article/1243/cohosts-an-introduction

I recommend that you look on our "Get Local" page to find a local Co-Host in Antwerpen 😊 https://community.withairbnb.com/t5/Lokale-community/ct-p/home_sharing_club_nl

I hope this helps!

Quincy

-----

Sanne689
Level 1
Doornspijk, Netherlands

Ons eerste vakantieseizoen met een B&B! Zelf heb ik ook vakantie omdat ik in het onderwijs werk. 
Mijn eerste beleving is op zich prima: zelf vakantie vieren en de B&B runnen voelt niet écht als vakantie, maar we doen wel lekker ons ding! Natuurlijk wel rekening houdend met aankomst

gasten en het ontbijt. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat spanned @Sanne689! Hebben jullie gasten op dit moment? 👀

-----

Sanne689
Level 1
Doornspijk, Netherlands

Ja, hebben we!

Barbera0
Level 9
Elburg, Netherlands

Hallo @Quincy 

Omdat ik een kamer verhuur in mijn vakantiebungalow heb ik altijd wel een vakantiegevoel als ik gasten ontvang -bovenal in de zomer natuurlijk. Ik ben in de loop van de jaren wel selectiever geworden wanneer ik gasten wil, achter elkaar door vind ik teveel op echt werk gaan lijken dat wil ik niet meer, dus ik blokkeer ook regelmatig dagen; als ik zelf wegga op vakantie blokkeer ik die dagen sowieso.

Een ander topic wellicht: ik overweeg wel gezien de gestegen energieprijzen om de komende winter echt een paar maanden helemaal geen gasten te gaan ontvangen.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Barbera0! Ik blokkeerde toen ik zelf nog Host was ook zo nu en dan een paar dagen. Ik werk fulltime, maar soms is het ook even lekker om een paar dagen vrij te hebben van alles 😃

Qua energie prijzen is het op dit moment erg spannend. Ik woon zelf in het VK, en hier zijn de kosten al flink gestegen. Ik heb dan geluk dat mijn woning alleen gebruik maakt van electriciteit (prijs is licht gestegen) en een  soort warmte centrale dat warm water levert aan alle appartementen hier. 

-----

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy  Wij zijn nu alle 2 met pensioen en zijn de hele maand juni weggeweest en hebben nu 2 maanden vol op gasten, in september vertrekken we weer voor 6 weken en als we weg zijn dan zijn er geen gasten in onze studio. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Heerlijk dat jullie even 6 weken op vakantie zijn 😉 @Wim-En-Lia0 

-----

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik zet de kindervakanties dicht (noord midden en zuid) 

En als ik dan duidelijk heb wanneer ik zelf weg wil kijk ik of mijn moeder de airbnb over  kan nemen zodat zij in mijn huis 'op vakantie' kan en af en toe een wissel op zich neemt.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Goed idee @Kirsten266. Ik werkte samen met mijn neefje. Hij was mijn Co-Host 😊

-----

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf