In de schijnwerpers: Stratos [Zakynthos, Griekenland]

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

In de schijnwerpers: Stratos [Zakynthos, Griekenland]

Community Spotlight.png

Hoi allemaal,

Het is weer tijd voor een extra speciale spotlight! Vandaag staan de schijnwerpers gericht op de geweldige Host Club-leider en Superhost-ambassadeur, @Stratos9 ! Je herkent hem misschien nog van zijn enthousiaste bijdrage aan de video voor het Festival of Hospitality van vorig jaar (Kom naar Griekenland natuurlijk!). Laten we kennis maken met hem en zijn Hosting-avontuur!

Stratos9 profielafbeelding.png

Keuken, eetkamer en balkon. Alta Mare City View Luxury Apt, Zakynthos, Griekenland (foto Stratos Zafeiriadis)Keuken, eetkamer en balkon. Alta Mare City View Luxury Apt, Zakynthos, Griekenland (foto Stratos Zafeiriadis)

Uitzicht. Alta Mare City View Luxury Apt, Zakynthos, Griekenland (foto Stratos Zafeiriadis)Uitzicht. Alta Mare City View Luxury Apt, Zakynthos, Griekenland (foto Stratos Zafeiriadis)

Hoe lang ben je al Host en om welke reden ben je begonnen met hosten?

Hoi! Het begon allemaal een paar jaar geleden, in 2014, toen ik het huis van mijn ouders verhuurde en mijn eerste gasten verwelkomde. Ik was altijd enthousiast over communicatie en het leren kennen van mensen uit andere landen, en vanaf jonge leeftijd had ik een oproep om de bezoekers die naar mijn eiland, Zakynthos, kwamen te laten zien wat Griekse gastvrijheid betekent!!!

Vertel ons wat meer over je advertentie

Ik ben begonnen mijn familiehuis te verhuren tijdens de Griekse economische crisis en we hadden extra inkomen nodig. Één huis werd twee, en twee werden er meer nadat ik naar Athene was uitgebreid. Om je de waarheid te zeggen, ik koop oude panden en probeer er nieuw leven te blazen door werkloze jongeren uit Athene en Zakynthos een baan aan te bieden terwijl zij betrokken worden bij het renovatieproces en het beheer op lange termijn! (zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=Uboa0_O927M&ab_channel=StratosZafeiriadis) Mijn doel is om huizen te vullen met mensen, glimlachen en gelukkige momenten. Gasten zijn mijn prioriteit! Ik noem mijn huis in Zakynthos “Alta Mare City View Luxury Apartment” omdat het een plekje is die mij kalmeert en betovert. Het is mijn gewoonte om rond 06.00 uur op te staan om de zon te zien opkomen!!! Een uniek moment dat onuitwisbaar blijft in het geheugen van mij en elke bezoeker.

Wat betekent het woord “community” voor jou? Geef ons ook een paar voorbeelden van deel uitmaken van een gemeenschap (hier kun je het ook hebben over vrijwilligerswerk in het algemeen)

Deel uitmaken van een community/gemeenschap is iets dat mij fascineert. Van jongs af aan heb ik deelgenomen aan vrijwilligersgroepen die behoeftigen en daklozen hielpen en aan vrijwilligersgroepen bij verschillende sportevenementen. Zo heb ik deelgenomen aan sociale keukenacties (voedsel uitdelen aan daklozen) en als vrijwilliger aan de Special Olympics en aan andere evenementen zoals sociale acties op mijn eiland Zakynthos (bijvoorbeeld afval oprapen bij de bekendste attractie van mijn eiland, het Scheepswrak) en nog veel meer activiteiten. 

"Shipwreck Beach", Zakynthos, Griekenland vanuit een drone (foto Stratos Zafeiriadis)"Shipwreck Beach", Zakynthos, Griekenland vanuit een drone (foto Stratos Zafeiriadis)

Hoe lang ben je al deel van de Airbnb Community en waarom ben je lid geworden?

Sinds ongeveer 2 jaar! Ik ben al sinds 2015 betrokken bij de community en toen ik de kans kreeg om lid te worden van de officiële community kon ik het niet weigeren. Het was een eer voor mij en ik was erg blij om lid te worden van de community en zelfs van de positie van community leader.

Vertel ons eens wat het inhoudt om een FB clubleider te zijn?

Het is voor mij een grote eer maar tegelijkertijd ook een grote verantwoordelijkheid om community leader te zijn. Het vereist doorzettingsvermogen en constante betrokkenheid en informatie. Het heeft ook te maken met crowd management, dus we moeten op alles voorbereid zijn.

Waarom is het beter voor Hosts om lid te zijn van de FB club?

De community is een plaats waar ideeën en vragen kunnen worden gedeeld. Een wereld waar alle hosts met elkaar kunnen communiceren en mooie momenten maar ook zorgen kunnen delen. Om oplossingen te vinden voor hun problemen en hun capaciteiten te versterken.

Als je iets zou kunnen verbeteren, wat zou dat zijn?

Ik zou verbeteren… tijd! Ik geloof dat tijd het belangrijkste is in het leven en ik zou willen dat ik er efficiënter mee omging.

Wat doe je graag buiten verhuren om?

Ik speel tennis en lees graag. Ook speel ik graag met mijn dochter en ga ik graag wandelen met mijn gezin!

Wat is het enige waar je niet zonder kunt?

Zonder mijn familie!

Waar zou je droomvakantie zijn?

Ik heb op alle continenten en in vele delen van de wereld gereisd, dus ik denk niet dat ik nog onvervulde reisdromen heb. Als ik in een andere fase van mijn leven zat, zou ik misschien naar de Amazone gaan en in de jungle verblijven. Natuurlijk zou ik mijn Airbnb-inlogcodes al eerder met mijn familieleden hebben gedeeld 😉

Als je kon lunchen met een beroemd persoon (uit het verleden of heden), wie zou dat zijn en waarom?

Met de heer Barack Obama. Hij is inventief, goedlachs en had natuurlijk een van de beste huizen voor Airbnb. Het Witte Huis.

Wat is je lievelingseten?

Eieren met frietjes. Oeps!!! Ik ben ook chocolade vergeten!

Heb je een leuk wist-je-datje?

Toen ik stiekem het huis van mijn ouders verhuurde op Airbnb.

Nog iets toe te voegen

Ik hou van Airbnb en deel uitmaken van deze familie! Ik vind het ook geweldig om co-host te zijn van vele andere woningen in Zakynthos, Athene en andere Griekse steden, hen te helpen hun woningen te beheren en te vullen met glimlachen! Als je ooit naar Griekenland, Zakynthos of Athene komt, stuur me een berichtje en ik laat je graag het beste van mijn prachtige stad zien!

PS Hier is een video die ik heb gemaakt om mijn eiland Zakynthos te promoten tijdens de COVID-19 periode. (https://www.youtube.com/watch?v=qvwp8mdyQLU&ab_channel=StratosZafeiriadis)

@Stratos9 Enorm bedankt dat je je verhaal met ons wilde delen! Het was geweldig om meer over je te leren.

Ben je ooit naar Griekenland of een Grieks eiland geweest?

Groetjes!

Sybe

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf