Raar bericht in prive inbox

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Raar bericht in prive inbox

Goedemorgen allemaal,

 

Ik kreeg gister een raar bericht in mijn prive mailbox van Airbnb. Iemand uit India die me vertelde dat hij Superhost was en graag contact wilde. Met een telefoonnummer er onder. Hebben jullie dat ook wel eens gehad.

 

Om veiligheidsredenen heb ik maar niet op het profiel geklikt en het berichtje gerapporteerd en vervolgens verwijderd. Maar ben wel even nieuwsgierig of jullie dat ook al eens hebben gehad?

 

 

Groetjes Katja
4 Antwoorden 4
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Katja202 ja wij hebben ook weleens van die vreemde berichtjes ontvangen en ook gerapporteerd aan Airbnb. Zo proberen ze of ze Airbnb kunnen omzeilen denk ik, meestal geven ze ook niet op een gewone manier hun telefoonnummer maar wat cijfers en woorden door elkaar heen.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Katja202 @Wim-En-Lia0 
Dat kan het begin van een scam zijn. Rapporteren bij Airbnb en niet meer reageren

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Wim-En-Lia0 @Bob297  Ah kijk, dacht ik al. Ik heb het gerapporteerd idd en verwijderd. Thanks. Ik wou het even langs jullie halen om zeker te weten dat ik niet een potentiële klant er uit geknikkerd had. Alhoewel India in deze tijden LOL, dacht het niet. 🙂

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Katja202, dankjewel voor het rapporteren! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf