Op 30 dec heeft mijn gast gereserveerd en betaald voor 2 per...
Laatste reactie
Op 30 dec heeft mijn gast gereserveerd en betaald voor 2 personen. Nu hebben wij een 6 persoons huisje zijn er boven altijd e...
Laatste reactie
Hallo iedereen,
Als je begint met verhuren, is het niet altijd gemakkelijk om te weten wat je moet kopen en waaraan je geld moet uitgeven om ervoor te zorgen dat je een mooie en aantrekkelijke advertentie hebt. Er zijn natuurlijk ook veel kosten mee gemoeid, wat alleen maar nieuwe vragen oproept.
Voor degenen onder jullie met ervaring, die weten waarin ze moeten investeren voor hun huis en welke kosten de moeite waard zijn (bv. een klusjesman of schoonmaker, of misschien een tuinman als je tuin te ingewikkeld is om zelf te onderhouden), zijn de zaken minder ingewikkeld. Maar niet iedereen doet dat.
Dus waarom deel je je ervaring niet? Wat is volgens jou de moeite waard om geld aan uit te geven als Host voor je advertentie? Wat vindt je onnodig of overbodig wat de uitgaven betreft?
Ik hoor graag van jullie!
Quincy
Belangrijk is een schone kamer/huis; frisse kleuren; goed matras; katoenen lakens en hoezen.
Dus ik investeer daarin en zorg voor een goede schoonmaker. Goede wasmachine; geen droger.
Voldoende handdoeken. Alles waar ik zelf prijs op stel als ik ergens zou huren.
Goede Wifi; spiegel; bedlampen. Stoel voor de kleding. Nachtkastjes en een tafel met minimaal 2 stoelen als werkplek.
met name bedbodem en matras heb ik zorgvuldig gekozen, dat was een schot in de roos: het slaapcomfort wordt vaak genoemd in de recensies en gasten komen later uit hun bed dan ze van plan waren 🙂 Beddengoed: zuiver katoenen lakens die ik strijk, lekkere rulle handdoeken lekker dik, dat betekent regelmatig vervangen als ze nog best bruikbaar zijn, Ik breng ze bij het Leger des Heils die er blij mee zijn, zo voel ik me toch niet een verspiller. Gasten krijgen ook badjassen en sloffen, wat ook gewaardeerd wordt. Ik had zelf de ervaring van luxe en gepamperd worden toen ik in een Airbnb badjassen kreeg. Alleen badstof (badhanddoeken en badjassen) gaat na het wassen in de droger, daardoor wordt het lekker zacht, de lakens worden uitgehangen. Ik heb geen keuken, wel hebben de gasten de beschikking over een coffeemaker ( Senseo, daar zijn tegenwoordig echt goede koffie pads voor te krijgen en is milieuvriendelijker dan de Nespresso cups) , waterkoker met doos verschillende theesoorten, suiker, melk , klein koelkastje met fles kraanwater, daarbij kan ik uitleggen dat het kraanwater prima te drinken is, en het niet nodig is om water in plastic flessen te kopen . Shampoo, conditioner en douchegel van goede kwaliteit in grote verpakking.
Ik kijk per jaar naar materiele uitgaven dus los van schoonmaakloon en water en energie. Wijn, water, biertjes, koffie, thee, beddengoed, handdoeken, vervanging apparatuur etc. Zit op 1800 euro gemiddeld over de laatste 4 jaar. Schoonmaak 1600 euro. Energie nog niet bekend.
@Quincy Goede vraag , zal m'n boekhouder eens vragen 🙂
voor mijn BTW opgave per kwartaal is dat is per keer een rekensommetje. Ik geef ik naast kostenvoor de inrichting ook een percentage van huur, energie , internet/TV en gemeentebelastingen op als kosten van de omzet (de B&B kamer is 25% , en dat gedeeld door het aantal dagen dat de kamer wordt verhuurd.)
oja, vergeet nog te melden dat ik in het badkamerkastje ook wat maandverband en tampons heb, voor plotselinge nood!
Ik investeer in mooie producten die de huurders een gevoel geven dat ze het waard zijn. Mooie dekbedovertrekken, goede kwaliteit en passend in mijn concept, dichtbij het strand dus overtrekken met schelpen. Een luxe koffiezet apparaat. Een mooie waterkoker, een grill, bak, combi oven. Goede pannen. En allerbelangrijkste: baddoeken die groot en dik zijn. Merk vaak dat daarop bespaard wordt. Niet doen!! Dik is luxe. Mooie bloemen bij ontvangst. Geen wijn van 4 euro. mijn idee is: ik baat niet uit om er slechter van te worden, maar het zijn extra inkomsten ,mooi en prettig, zo materialistisch ben ik echt wel. Deel mijn winst met investering in mijn hut. Tot slot: uit balorigheid vorig jaar airco aangeschaft. Professioneel. Nou, dat is een schot in de roos geweest. Mensen zijn dolblij, gebruiken het systeem met verstand en zijn heel dankbaar..
Hier ook dikke handdoeken.
Airco stond voor afgelopen zomer op de planning maar vanwege omstandigheden lukte het niet.
Ondertussen was de airbnb continue volgeboekt dus gaan we het in september weer proberen.
Ik lever ook goed wc papier, strijk alles en zorg ook voor conditioner want dat vind ik zelf ook altijd fijn in een badkamer.
Recent een hoop geld uitgegeven aan mooie nieuwe foto's 📸
Super mooi gemaakt jullie nieuwe foto's!