hoeveel personen (kinderen) verhuur Amsterdam

Martine1410
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

hoeveel personen (kinderen) verhuur Amsterdam

In Amsterdam is het beleid dat je mag verhuren aan maximaal 4 personen. Zijn dat volwassenen? Of ook kinderen? Ik heb nu een gezin, twee ouders en drie kinderen. Dat zou dus niet mogen?

3 Antwoorden 3
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Martine1410! Ik denk dat @Mirjam0 en @Mieke0 dit wel weten! 😊 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10

@Martine1410    
 tja.. zelfs baby's worden als  persoon geteld. In Amsterdam,  de streep wordt heel strak getrokken bij 4 PERSONEN.

Mieke0
Level 10

Hallo Martine,

Alle kinderen en dus ook babies worden meegeteld dus je moet ervoor zorgen dat je dit op tijd ondervangt. Van Airbnb mogen de babies gratis en dus tellen ze die buiten de max van 4. Zorg ervoor dat het duidelijk is vermeld in je tekst, in je huisregels dat als ze met een baby willen komen het geen probleem is maar je dus niet over de max 4 mag gaan gezien de huisregels van Amsterdam. Als je Direct Boeken hebt zul je dus heel snel moeten reageren als ze 4+ babie boeken; je hebt dan een legale reden voor annuleren maar doe dit NOOIT zelf altijd dit via Airbnb laten lopen en die zal er zeker geen probleem van maken als dit duidelijk in je huisregels vermeld is.

Zelf heb ik altijd een standaardtekst ter bevestiging waarin dit expliciet opnieuw wordt vermeld en strenge annulering zodat ze altijd binnen 48 uur kosteloos kunnen annuleren.

Veel plezier

Mieke

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf