Op 30 dec heeft mijn gast gereserveerd en betaald voor 2 per...
Laatste reactie
Op 30 dec heeft mijn gast gereserveerd en betaald voor 2 personen. Nu hebben wij een 6 persoons huisje zijn er boven altijd e...
Laatste reactie
In onze gemeente, Sudwest-Fryslân, gaat de toeristenbelasting vanaf 2025 omhoog naar 2,00. Op dit moment is het belastingtarief 1,25. Is het mogelijk om in te stellen dat boekingen voor dit jaar het tarief van 1,25 betalen, terwijl boekingen voor volgend jaar het tarief van 2,00 betalen?
Deze optie zoek ik ook, maar ik denk dat dit nog niet bestaat.
@Quincy misschien kunt u deze extra optie aankaarten bij de juiste personen?
Ook vraag ik me af wat te doen met de boekingen voor 2025 die al gemaakt zijn in 2024 met het oude tarief? Extra erbij vragen op een later moment vind ik erg slordig naar de gast toe. Of mag je het oude tarief aanhouden voor de reeds gemaakt boeking in 2025?
Dankjewel voor de tag @Henk66! Ik zal dit als feedback doorgeven. Misschien hebben @Mirjam0 en @Mieke0 ook tips (ik heb ze even getagd).
@Henk66, ik adviseer dit ook te delen via onze feedback pagina https://www.airbnb.nl/help/feedback - hoe meer hosts dit doen hoe zichtbaarder het is voor de feedback team 😊
In Amsterdam per 1/1 14.50 de man per dag
Zojuist gedaan! 👍🏻
Bedankt!
@De-Rakken0
op verzoek van @Quincy stuur ik ook even een reactie. Hier in Amsterdam wordt de Toeristenbelasting door AirBnB geint en namens de hosts aan de Gemeentelijke belastingdienst uitbetaald. De te betalen TB wordt door Airbnb aangepast aan het moment van verblijf, dus hopelijk kan er een extra plekje komen waar hosts hun TB kunnen vermelden vanaf een bepaalde datum. Wanneer het een bedrag pppn is, is dat makkelijker dan wanneer de TB een percentage is van de verblijfskosten, zoals bij ons in Amsterdam. Het is een hoop gereken voor hosts die. ook via andere platforms verhuren die niet -zoals Airbnb- de TB voor ons innen bij de gasten.