toeristenbelasting

De-Rakken0
Level 1
Woudsend, Netherlands

toeristenbelasting

In onze gemeente, Sudwest-Fryslân, gaat de toeristenbelasting vanaf 2025 omhoog naar 2,00. Op dit moment is het belastingtarief 1,25. Is het mogelijk om in te stellen dat boekingen voor dit jaar het tarief van 1,25 betalen, terwijl boekingen voor volgend jaar het tarief van 2,00 betalen?

6 Antwoorden 6
Henk66
Level 4
Bemmel, Netherlands

Deze optie zoek ik ook, maar ik denk dat dit nog niet bestaat.

@Quincy  misschien kunt u deze extra optie aankaarten bij de juiste personen?

Ook vraag ik me af wat te doen met de boekingen voor 2025 die al gemaakt zijn in 2024 met het oude tarief? Extra erbij vragen op een later moment vind ik erg slordig naar de gast toe. Of mag je het oude tarief aanhouden voor de reeds gemaakt boeking in 2025?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor de tag @Henk66! Ik zal dit als feedback doorgeven. Misschien hebben @Mirjam0 en @Mieke0 ook tips (ik heb ze even getagd). 

@Henk66, ik adviseer dit ook te delen via onze feedback pagina https://www.airbnb.nl/help/feedback - hoe meer hosts dit doen hoe zichtbaarder het is voor de feedback team 😊 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mieke0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

In Amsterdam per 1/1 14.50 de man per dag

Henk66
Level 4
Bemmel, Netherlands

Zojuist gedaan! 👍🏻

Bedankt!

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@De-Rakken0 
op verzoek van @Quincy stuur ik ook even een reactie. Hier in Amsterdam wordt de Toeristenbelasting door AirBnB  geint en namens de hosts  aan de Gemeentelijke belastingdienst uitbetaald. De te betalen  TB wordt   door Airbnb aangepast aan het moment van verblijf, dus hopelijk kan er een extra plekje komen waar hosts hun TB kunnen vermelden vanaf een bepaalde datum. Wanneer het een bedrag pppn is, is dat makkelijker dan wanneer de TB een percentage is van de  verblijfskosten, zoals  bij ons in Amsterdam.  Het is een hoop gereken voor hosts die. ook via andere platforms verhuren die niet -zoals Airbnb- de TB voor ons innen bij de gasten. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dank voor je reactie @Mirjam0! Hopelijk ziet @De-Rakken0 dit ook 😊

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf