CHANGING ID FROM UK TO BRAZIL FOR PAYOUT IN BRAZIL

Timothy131
Level 2
São Paulo, Brazil

CHANGING ID FROM UK TO BRAZIL FOR PAYOUT IN BRAZIL

Hi I host a property in Brazil which is a registered commercial enterprise in Brazil. My payouts used to be sent to The UK  but I have recently moved  to Brazil am resident here. I have a Brazilian ID card bank accounts and cnpj for the business. I need to change my payout destination to a Brazilian business account but the Air BNB drop down menu of available countries does not include Brazil. After questioning this with Air bnb it turns out the system automatically decides where you are resident by the ID you are registered with. Due to Brazilian law that precludes them from allowing someone without a Brazilian ID to receive funds in Brazil, pretty standard as you cant open a bank account here with out one. So I am told that to change my ID to a Brazilian one  I must first remove the UK ID. However on doing this the system automatically cancels all your reservations !! I have been round in huge circles with Air BNB support and can find no answer to this solution. Having spoken to my guests and explained the situation they are happy to re book with me if the system drops them out. However I'm not confident that Air Bnb wont pull some kind of trick to charge them or myself a penalty or even block out my calendar. Having had a few issues recently as a guest and a host Ive realised how little Air BNB actually care about either. Has anyone else had a similar problem or knows how to overcome this one ?

16 Replies 16

Olá! Estou vivendo esse pesadelo agora: Tenho 12 anúncios no Brasil e moro nos Estados Unidos desde 2019. Mês passado fui inventar de colocar 2 dos 12 anúncios para serem recebidos no Brasil. Não aparecia Brasil na lista, então liguei no Airbnb e disseram pra mudar o country of residence daqui para o Brasil. Fiz, e o que aconteceu? Todos os pagamentos que ainda estavam para serem recebidos na minha conta daqui estão congelados. Airbnb não me paga ( soma mais de 10 mil dólares) os 10 lists que estão para serem pagos em dólar nos Estados Unidos e só me paga os 2 que estão para serem pagos em Real no Brasil. Até agora não consegui um atendente que resolvesse. A "melhor" resposta que tive até agora foi: é tudo ou nada. Não pode receber em 2 países. Só que olha a situação: pra liberar os 10 mil dólares preciso mudar os recebimentos todos para US, e pra fazer isso preciso cancelar todas as reservas futuras e suspender meus 12 anúncios por 90 dias!!!! Tenho reserva até Janeiro de 2023! Vocês tem alguma sugestão pra resolver esse impasse?

Nuria171
Level 2
Armação dos Búzios, Brazil

@Jessica2629  pelo que entendo sim , é assim . Eu tem uma casa em outro pais e deixe para outra pessoa administrar porque acontecia isso  . E eles depois transferem o dinheiro  

Você teria que procurar um host no brazil para administrar essas casas e vo ê pode ser o co host delas ..