Whirlpool - Jacuzzi tegen meerprijs

Ewout5
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Whirlpool - Jacuzzi tegen meerprijs

Heeft iemand ervaring in het: als optie tegen meerprijs verhuren van een sauna en jacuzzi/whirlpool?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen en ook hoe gasten omgaan met een jacuzzi?

Groet,

Ewout

6 Antwoorden 6
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Ewout5

Misschien hebben @Patricia3617 @Kirsten266 @Bob297 wat tips? (ik weet overigens niet zeker of jullie jacuzzis/sauna's hebben) 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Ewout5  ik heb alleen een sauna voor privégebruik maar die staat te ver van mijn Airbnb vandaan. 

Die zou ik eerder verhuren dan een jacuzzi, lijkt me toch een gedoe met schoonmaken en schoon water maar als je her en der wat zoekt op Airbnb kom je vast standaard bedragen tegen.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Ewout5 

Ik zou behoorlijke aarzeling hebben om een jacuzzi te verhuren. Het hygiene aspect weegt zwaar. Als de gasten er oliën of zeep in doen, dan moet je 'm helemaal schoonmaken, leeghalen, vullen en weer verwarmen. En dan heb ik het nog niet over kleine kinderen die en plasje doen

Hoi Ewout,

Opgedane ervaringen tijdens bezoeken aan andere B&B's hebben mij geleerd dat het gebruikelijk is een bedrag te vragen voor het gebruik van een hottub of jacuzzi. Bedragen van €100,- of meer is gebruikelijk. Het moet een bedrag zijn dat het voor jou aantrekkelijk maakt de effort te leveren en voor de gast moet het een signaal zijn dat je zuinig bent op je spullen. Wij zijn net begonnen met verhurem en bij ons is de  (houtgestookte) sauna inbegrepen, we zijn nog aan het aftasten maar ik denk dat we hier ook een vergoeding voor gaan vragen. Het blijkt toch vrij arbeidsintensief, men 'vergeet' toch vaak even een bezem erdoor te halen en de aslade van de kachel te legen..

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Jessica3638 toeslag voor gebruik is dan zeker een goed idee. Tussen wel/niet gebruik zitten toch een heleboel kosten qua hout en schoonmaak. 

Hoe bevalt het verhuren verder?

Ja we wilden inderdaad even de reacties afwachten en de manier waarop ermee omgegaan word. Verhuren bevalt erg goed, we vinden het leuk om te doen. Begin was even spannend, maar na de lovende reacties hebben we er echt lol in!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf