Direct reserveren op dezelfde dag uitschakelen

Tim204
Level 1
Sevenum, Netherlands

Direct reserveren op dezelfde dag uitschakelen

Goedendag,

 

Ik zou graag direct reserveren niet willen toestaan binnen 2 dagen. Bij de beschikbaarheidsinstellingen kan ik dit aangeven, maar dan worden deze dagen geblokkeerd waardoor gewoon reserveren ook niet meer mogelijk is.

 

Vrijwel altijd kan ik gasten op de dag zelf accepteren, maar als ik zelf een avondje weg ben wil ik niet ineens een direct-reservering hebben, dan zal ik deze namelijk moeten cancellen :(. Gewonen aanvragen daarentegen kan ik altijd even kijken of het lukt.

2 Antwoorden 2
Philip-En-Fabi0
Level 1
Haaltert, Belgium

Dag Tim,

Ik heb dezelfde vraag. Heb je al een oplossing? Vroeger kon je aangeven dat direct reserveren enkel kon tot X dagen voor de overnachting. Die optie lijkt verdwenen. Vorige zondag kregen wij om 14:30 een directe reservatie voor gasten die om 16:30 zouden aankomen. Met wat moeite was dit nu toevallig mogelijk, maar vaak zal dit niet mogelijk zijn. Ik lees wel dat je 3 keer per jaar boetevrij kan annuleren als de reservatie te laat komt. Maar ditlijkt mij niet optimaal, je moet dan mensen teleurstellen. Stel dat je even niet bereikbaar bent. Dan staan ze tevergeefs aan je deur.

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 @Philip-En-Fabi0 : Je kunt aangeven binnen welke termijn je reserveringen accepteerd, bijv. reserveringen voor dezelfde dag mogelijk, of 1 dag van tevoren etc.... Dit alles in de rubriek: "Beschikbaarheid". Waarom zou er een andere instellingen moeten zijn voor "direct reserverende" gasten en "normaal reserverende" gasten ?

Met vriendelijke groeten,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf