[FESTIVAL] Bij mama zonder poespas

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Bij mama zonder poespas

Quincy_0-1661959810102.png

 

Quincy_1-1661960213684.png

Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele  topic werd gepubliceerd op de Franstalige Communitycentrum door @Dominique1233, en is door ons vertaald.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

Hallo iedereen

 

Mijn naam is Dominique en mijn accommodatie 'Chez Maman' is gelegen in de beroemde Olympische stad van 1992, Albertville in Savoie

 

Ik had nooit gedacht dat ik dit appartement zou moeten verhuren... Maar helaas moest mijn moeder naar een woonzorgcentrum en ik kon de kosten en andere rekeningen alleen betalen door te verhuren. Via Airbnb heb ik inkomsten (al kunnen ze per maand soms zeer verschillen) en kan ik toch eens een kijkje nemen in het appartement in tegenstelling tot een gewone verhuur. Het was een zeer moeilijke beslissing omdat ik me erg schuldig voelde!! Momenteel maak ik geen winst, maar ik 'sta weer op m'n eigen benen'. Ik liet het meubilair, wat snuisterijen en decoratie (ook al is de stijl een beetje ouderwets) staan en heb sommige dingen opgefrist en gepersonaliseerd met foto's van onze bergen... Het appartement is ruim en 'Chez Maman' is een naam die er perfect bij past.

 Sommige 'moderne' reizigers vinden het een beetje verouderd, maar de meerderheid vindt het geweldig omdat ze er zich goed voelen, zoals bij hun grootmoeder. Vooral Spanjaarden zijn liefhebbers.💃

 

Drievoudige bescherming op het beddengoed (met inbegrip van matras- en kussenbeschermers, wegwerpkussens) is een kleine extra investering die volgens mij meer dan nodig is in deze periode.

Ik geef geen welkomstgeschenkje zoals een fles of bloemen op tafel, maar ik denk dat mensen die laat of met de trein aankomen blij zijn met hun ontbijt. Er staat altijd melk, sinaasappelsap, vers water, boter, ontbijtgranen, crackers, croissants (pasquier) en kleine potjes zelfgemaakte jam en honing van onze bijenstal, thee, infusies, koffie tot hun beschikking.

Kinderen vanaf drie jaar krijgen een lolly in marshmallow die ik tussen de poten van het grote blauwe konijn of de panda zet. Hun ogen schitteren op dat moment.

 

Er staat ook een mand met snoep of chocoladesnoepjes of paaseieren.

En geloof me, dat vinden ze echt leuk. 😁

 

Een tip echter: laat nooit iets achter waar je om geeft en dat beetje waarde heeft.  Net voor Kerstmis vertrokken mijn allereerste reizigers vóór het geplande tijdstip van de inventaris en ze namen mijn mooie nachtlampje mee (ik had geaarzeld om het daar te laten) en voilà... Een mooi cadeau dat een van hen waarschijnlijk aan zijn familie gaf 😡🎅

Ik had geen ervaring en diende niet direct, maar 48 uur later een klacht in op de site - Ernstige fout. Mijn volgende gasten waren al aangekomen en ik kreeg geen compensatie. 😕

 

Uiteindelijk vind ik deze activiteit leuk. Het duurt even, maar ik ontmoet verschillende en in het algemeen aangename mensen. Ik krijg veel werklieden op verplaatsing over de vloer.

Het is vlakbij het station en sommige toeristen komen met de trein.

 

Afgezien van één rampzalige en catastrofale verhuur, om te huilen (om zich af te vragen of het appartement niet werd gebruikt als een hotel) heb ik wat schoonmaken betreft een bepaalde tolerantie voor bouwvakkers. Ik stuur ze een berichtje over hun plicht om het appartement zo schoon mogelijk te maken. Meestal gaat het best goed. Maar ze zijn vaak erg moe en het is niet hun prioriteit om 's ochtends om 6:00 uur te schrobben en te poetsen als ze nog een dag moeten werken voordat ze naar huis gaan. 👣

 

Het is lonend en bemoedigend als de recensies en beoordelingen goed zijn 🤗

Nog beter als gasten terugkomen...

 

Misschien zijn jullie ooit mijn gasten en 'Chez Maman' zal jullie zeker goed verwelkomen!

 

En wat is jouw verhuurervaring op Airbnb?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf