[FESTIVAL] Hoe ik van 10 jaar verhuur via makelaars naar verhuur op Airbnb ging

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Hoe ik van 10 jaar verhuur via makelaars naar verhuur op Airbnb ging

(photo-plein-cartouche-ChaosduGouet-CG-A.Lamoureux)(photo-plein-cartouche-ChaosduGouet-CG-A.Lamoureux)

 

Screenshot 2021-08-26 at 10.59.07.pngDit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Franstalige Communitycentrum door @Caroline1857, en is door ons vertaald.

 

Mijn eerste stappen op Airbnb, hoe ik na tien jaar verhuren via allerlei bureaus naar Airbnb ben overgestapt, en wat me dat in 2021 heeft opgeleverd...

 

Ik verhuur mijn villa al sinds 2011 het hele jaar door via meerdere verhuur websites. Na tien jaar had ik genoeg van hun hoge commissies waarvoor ik nul service terugkreeg. Dus begon ik aan mijn Airbnb avontuur...

 

Mijn gezin had er in eerste instantie een hard hoofd in. "Wat?! Hoe kom je erbij om via Airbnb te gaan verhuren? Zie je dat wel zitten?" Ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en wat foto's bij elkaar gezocht om mijn allereerste advertentie te maken. In 2019 was het zover en heb ik op de knop publiceren geklikt! 😊 In 2020 heb ik goede zaken gedaan, maar nog steeds via die bureaus.

 

 

 

En toen, in februari 2021, hartje winter: mijn eerste reservering, jippie!!! En het beviel meteen goed: een gezin dat heel tevreden was over hun verblijf en een mooie recensie schreef. En toen kreeg ik in mei een reservering van twee weken voor augustus en in juni nog eentje voor een week in augustus. Top!

 

En ik leer nog elke dag...

 

  • Door gebruik te maken van het Communitycentrum, waar je als beginner vragen over specifieke dingen kunt stellen. Met dank ook aan @Emilie voor het enthousiasme en het motiveren van de hosts 😊

Quincy_3-1629972139403.png

 

  • Ik moet zeggen dat ik ook veel leer van de advertenties van ervaren hosts, bijvoorbeeld van hun prachtige foto's en huisregels. Zo heb ik veel ideeën opgedaan en mijn advertentie heeft in een jaar tijd dan ook letterlijk een metamorfose ondergaan.

 

Quincy_1-1629974083301.png

 

  • Ik heb deze zomer zelf twee weken in mijn villa doorgebracht. Daarbij heb ik er door de ogen van een reiziger naar gekeken: wat vind ik zo leuk aan deze accommodatie, wat zijn de sterke punten. Dat heb geprobeerd in mijn advertentie over te brengen.

 

Quincy_2-1629974117565.png

 

  • Ik heb een voorkeur voor gezinnen. Ik heb zelf vijf jonge kinderen die graag tijd doorbrengen in de villa, dus ik weet dat die geschikt is voor jonge kinderen. In deze post kun je lezen hoe ik probeer in te spelen op gezinnen. Tot nu toe heeft dat goed uitgepakt: drie reserveringen = drie gezinnen 😊

 

Quincy_3-1629974156659.png

 

  • Ik ben van nature positief ingesteld en goed van vertrouwen, en dat wil ik in mijn advertentie laten doorklinken. Ik probeer niet te veel nadruk op de regels te leggen, zelfs niet in mijn huisregels. Misschien heeft het ermee te maken dat ik nog nooit voor onaangename verrassingen ben komen te staan, maar het zit sowieso in mijn aard 😊

 

Resultaat...

 

De vier gereserveerde weken in 2021 (en het jaar is nog niet voorbij) hebben me evenveel opgeleverd als 6-8 weken verhuren via die bureaus, met veel minder reserveringen en lagere schoonmaakkosten. Ik ga liever voor kwaliteit dan voor kwantiteit, dus toen die drie zomerweken binnen waren, heb ik de andere weken geblokkeerd om te veel reserveringen kort na elkaar te voorkomen, en er ook nog met mijn gezin van te kunnen genieten.

 

Quincy_4-1629974247963.png

Voor het komende jaar...

 

Ik overweeg om om de andere week te blokkeren, zodat er genoeg tijd is om de reserveringen soepel te laten verlopen. Maar dan kan ik geen reserveringen voor twee weken meer bieden. Of ik zet de minimumverblijfsduur op twee weken en blokkeer de week ervoor en erna. Als dat niet werkt, kan ik altijd weer teruggaan naar minimaal zeven dagen. We zullen zien 😊 Maar ik vind het prettig dat ik die flexibiliteit heb en mijn kalender helemaal zelf kan bepalen. Ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen als ik een aanvraag wel of niet accepteer 😊

 

Tot zover mijn ervaringen met Airbnb  "So far so good!" (even afkloppen) 😊

 

Een mooie zomer gewenst!

 

Caroline

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf