Herinner jij nog de dag dat je voor het eerst een Superhost werd?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Herinner jij nog de dag dat je voor het eerst een Superhost werd?

Celebration .jpg

 

Hallo allemaal,

 

Iedereen heeft verschillende mijlpalen bereikt en soms denken we terug aan veel van die mijlpalen in ons leven. In het leven van een Airbnb host zijn enkele van deze mijlpalen: het maken van een advertentie, het ontvangen van de eerste boeking, en het verwelkomen van de eerste gasten.

 

Herinner jij nog de dag dat je voor het eerst een Superhost werd? Hoe heb je het gevierd?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Ja hoor, dat weten we nog precies en we hebben er destijds ook een drankje op genomen.

 

Alleen vraag ik me weleens af, hoeveel gasten ook echt beseffen dat ze bij een Superhost verblijven (ondanks dat het tegenwoordig redelijk duidelijk automatisch in de advertentie staat).

Wij vragen altijd al onze gasten, na de reservering, waarom ze voor onze accommodatie gekozen hebben.

En slechts een zeer beperkt aantal heeft ooit gemeld, dat de Superhost-status hierbij een rol gespeeld had (1 van hen noemde het zelfs een ‘Starhost’).

Wel constateer ik, dat sommige gasten alleen verblijven in het verleden geboekt hebben bij andere Superhosts.

Dus alleen gasten die toch wat huiverig voor Airbnb zijn, willen nog wel eens het Superhost filter aan zetten.

Veel sites, met advies over hoe om te gaan met Airbnb, adviseren dat dan ook (Met name: Kans op annulering door een Superhost als verhuurder is klein).

Airbnb wil graag de goedkoopste in de markt zijn. En veel gasten zullen dan ook wellicht meteen denken: Alle waar, naar zijn geld.

Dus daar mikken we dan ook een beetje op: Nieuwelingen op Airbnb die huiverig zijn, of andere gebruikers die mindere ervaringen met andere Airbnb verhuurders gehad hebben.

Want in die gevallen is het niet erg als het een beetje meer kost.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf