Irritante manier van diensten aanbieden door een zekere Menno

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Irritante manier van diensten aanbieden door een zekere Menno

Vandaag ontving ik een vooraf goedkeuringsverzoek van een zekere Menno die zijn tekst begon met "Wilt u dit jaar ook super host worden?" Deze "Menno" biedt een dienst aan aan verhuurders via het reserveringssysteem van Airbnb. Vervelender kan bijna niet wat mij betreft. Om goede scores te behouden wordt je als verhuurder verplicht snel hierop te reageren en dan ook nog goed te keuren.

Omdat ik persoonlijk helemaal niet gediend ben van dit soort praktijken, heb ik zijn bericht aan Airbnb gerapporteerd via het vlaggetje dat rechtsbovenin het bericht zelf verschijnt. Het was voor mij voor het eerst in ruim vier jaar tijd dat ik met iets dergelijks geconfronteerd ben, en hopelijk tevens de laatste. Als je dit soort acties in de kiem wilt smoren, is het wellicht een goed idee om dit bericht ook aan Airbnb te rapporteren als je hem hebt ontvangen.

3 Antwoorden 3
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Oh das helemaal lekker zeg.

En gewoon de reservering accepteren? Kost hem in elk geval geld 😉

Ik zou er ook nog een belletje aan wagen Bob ik heb niet de indruk dat die vlag meldingen echt gelezen worden.

Dat werkt hetzelfde als met de recensies daar kan je ook prive commentaar voor airbnb achterlaten, die word er alleen bij gepakt als er een probleem met de reservering word gemeld. Ik vermoed dat die vlaggetjes net zo werken

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Hi Jasperdina,

Hij was wel slim genoeg om geen reservering aan te vragen, maar een vooraf goedkeuring :). Misschien is het inderdaad wel een goed idee om er ook even een belletje aan te wagen. Thanks!

Jacinta2
Level 2
Geesbrug, NL

Hallo, 

Mijn ervaring met een vreemde boeking. 

Een zekere jaqueline (compleet met een link naar (jacq... airbnb...eu voor als ik nog vragen had), deed via een boeking een oproep om mijn foto's te veranderen.

In het uitgebreide bericht werd verteld dat iemand anders ook mijn foto's zou gebruiken, en airbnb wilde weten wie de echte verhuurder was. Ik kreeg 72 uur om hierop te reageren.

Ik heb de oproep afgeslagen (boeking niet vooraf goedgekeurd) omdat ik me niet kan voorstellen dat airbnb via een gewone boeking van een week mij attendeert op een veiligheidsprobleem. 

Volgens mij heb ik er goed aan gedaan de link niet te openen. Omdat men dan hierna volgens mij mijn gegevens kan gebruiken.

Vervolgens had airbnb de boeking zelf al weg gehaald en kreeg ik een mailtje dat het hen speet een boeking te hebben onderschept maar dat dit was vanwege de valse bedoelingen.

Mijn antennes hebben dus goed gewerkt.

Ik heb nu wel moeite om contact te leggen met airbnb om een bevestiging te krijgen dat ik hier goed aan heb gedaan. welke link is nog veilig?

groet Jacinta

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.