Lichte schade

Sjoerd0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Lichte schade

Hoi! Ik heb gasten gehad die per ongeluk lichte schade aan mijn stoel en kozijn hebben gemaakt. Hoe kan ik dit het beste oplossing? Ik begrijp nog niet veel van de verzekering/garantie die in Airbnb zou zitten?

1 Antwoord 1
Vincent0
Level 2
England, United Kingdom

Hoi Sjoerd,

 

Het ligt er een beetje aan hoe heftig de schade is. Als jij jouw huis verhuurd is er altijd een kans op normale 'wear and tear'. Dat is iets dat Airbnb niet vergoed, of moeilijk een case voor te maken is.

 

Het is meer dat je je kan verhalen op Airbnb als mensen echt schade hebben aangericht in je huis. 

 

Maar als je er echt werk van wil maken moet je wel snel zijn. Je moet binnen 72 uur (geloof ik) de bonnetjes (van wat er beschadigt is) kunnen leveren. 

 

En je moet dit eerst via de Resolution Center (weet niet hoe dit heet op de Nederlandse site heet, ik woon in Engeland) proberen op te lossen. Daar geef je aan wat er is gebeurt en dan kan de gast zeggen, ja klopt heb ik gedaan en betaal ervoor. Mocht de gast nou zeggen ik wil er niet voor betalen of niet het hele bedrag, dan gaat Airbnb pas met je verzoek aan de slag.

 

En je kan/moet ook een offerte geven van wat het kost om het te repareren.

 

Dit alles moet gebeuren voordat je een volgende gast in je huis krijgt anders kan je niets meer verhalen voor zover ik weet. En ook binnen twee weken, liggend aan welke eerder voor komt.

 

Hoopt dat dit helpt 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf