Mijn appartement voor 8 maanden verhuren. My appt for rent during 8 months.

Mijn appartement voor 8 maanden verhuren. My appt for rent during 8 months.

Ben pensionado en wil 8 maanden lang in't buitenland ( Azie) verblijven.

Wil mijn appartement verhuren voor die tijd, en wel het liefst aan een en dezelfde persoon.

Kan ik dat via Airbnb doen?

 

I am a pensionado and I want to stay for 8 months abroad (Asia).

Want to rent my appt during that time, preferably to 1 and the same person.

Can I do this with the help of Airbnb?

 

Maurice

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Maurice11,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch een antwoord. Zodat een ander er eventueel ook nog wat aan heeft.

Ja, dat kan. Gewoon het minimum aantal dagen op de door jouw gewenste waarde zetten.

Dit kan met de algemene instelling, of met een speciale aanvullende voorwaarde.

Voor lange termijn boekingen gelden echter WEL andere wettelijke en Airbnb regels.

 

Dus het devies is, jezelf eerst goed inlezen!

Want je kunt bijvoorbeeld te maken krijgen met huurdersbescherming en dat soort zaken.

Betalingen worden door Airbnb per maand uitgevoerd en ook gelden er andere annuleringsvoorwaarden.

 

Succes ermee.

 

Ps.

Dit is de Nederlandse Community, dus je hoeft geen Engels te gebruiken in je vraagstelling 🙂

 

Dag Maurice, dag Cor,

Ik wil net als Maurice mijn appartement lang verhuren, minstens 6 maanden.

Maar... dit is in Amsterdam.

Ik heb al de minimum-termijn ingesteld, maar begrijp nu dat het helemaal niet mogelijk is om langer te verhuren omdat er maar een beprekt aantal dagen mogelijk zijn ivm lokale regelgeving ( dit jaar 60 dagen, vlgd jaar wellicht 30 dagen).

Is dit echt zo?

als ik bijvoorbeeld 6 maanden (of langer ) verhuur, is het toch geen short-stay of vakantieverhuur?

groet, Bart

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bart52,

 

Wat de regels voor korte of lange termijn huur zijn, verschilt van gemeente tot gemeente.

Als je het appartement voor een half jaar aan 1 persoon verhuurt, dan lijkt dat inderdaad op lange termijn verhuur. Wat de exacte regels hieromtrent zijn in Amsterdam, dat weet ik uiteraard niet.

 

Mijn advies zou zijn, vraag het eens na bij de gemeente.

Het maximale 60-dagen verhaal, schijnt in ieder geval bedoeld te zijn, om de korte termijn verhuur aan toeristen te beperken.

 

Er is ook een verhuurder in Amsterdam (@Mirjam), met veel ervaring op het gebied van Airbnb in Amsterdam en zij organiseert ook regelmatig sessies in Amsterdam.
Wellicht is dit ook een aanknopingspunt voor je.

 

Zie de navolgende links:
https://community.withairbnb.com/t5/Al-het-Andere/Wat-zit-Waar-op-de-Website-van-Airbnb/m-p/519990#M...
https://community.withairbnb.com/t5/Al-het-Andere/Inloopborrel/m-p/579911#M94

 

Ik ben verder niet geheel bekend met de typische situatie in Amsterdam. En dus zeker geen expert op dit gebied.

 

Succes met Mevrouw Halsema en consorten!

dankjewel Cor !

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf