Te laat gereageerd en nu aantal weekends geblokeerd

Te laat gereageerd en nu aantal weekends geblokeerd

Als AirBnb starter wist ik niet dat je moet weigeren in plaats van niet reageren. Of ik was niet genoeg online om op tijd te reageren.

 

Gevolg: nu zijn er een paar weekends geblokkeerd van mensen op wie ik niet of te laat heb gereageerd.

 

Wat kan ik doen om dat te deblokkeren? Of kan ik AirBnb contacteren?

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sara791,

 

Ik ben bang dat dit in de categorie beginnersfouten valt. Je zou kunnen proberen om Airbnb te bellen op: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engelstalig). Geef aan dat het om beginnersfouten gaat. Wellicht dat je dan wat coulance van ze krijgt.

 

Airbnb is nagenoeg volautomatisch, en het systeem hanteert daarom een aantal spelregels.

En als je die niet naleeft, dan krijg je dus automatisch ‘straf’.

 

Tip: Installeer de App op je telefoon.

Dan krijg je een duidelijk herkenbaar toontje – als er een bericht binnenkomt. Je kunt in je profiel ook aanvinken dat je tevens een SMS wilt krijgen en een e-Mail.

Bij Airbnb wordt er van je verwacht dat je binnen 24 (het liefst zelfs binnen 1) uur reageert op zowel een Aanvraag als een Reserverings(verzoek).

Een reservering weigeren, het liefst alleen in overleg met Airbnb en alleen door Airbnb uit laten voeren. Als dit onverhoopt onvermijdelijk is.

Zelf weigeren wordt niet echt gewaardeerd door Airbnb (kent ook weer minpunten).

 

Ps.

Er zit een groot verschil tussen een Aanvraag en een Reserverings(verzoek).

 

Succes!

Ellen33
Level 9
Assenede, Belgium

Momenteel krijgen wij sinds een tijdje geen sms notificaties meer.

 

Ik raad je aan voor je van start gaat je in te lezen op bv. Het engelstalige forum en ook de app en de pc applicatie uit ge spitten. Op die manier weet je wat allemaal mogelijk is. Succes

Bedankt voor jullie antwoorden. Gebeld en gedeblokkeerd. (En lesje geleerd😳) Ik vind de druk om zo snel te reageren en meteen gestraft te worden wel indrukwekkend en onaangenaam.

Jeannie15
Level 2
's-Hertogenbosch, Netherlands

Je kunt ook gewoon naar je agenda gaan en de data zelf weer op beschikbaar zetten. wel zo gemakkelijk.

Ik ben het met je eens dat het onaangenaam is zoals airbnb "straft". Het past helemaal niet bij mijn idee dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn locatie en daarin dus ook mijn eigen keuzes kan maken. Arbnb is duidelijk een bedrijf uit de VS.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf