Vreemde huurders, verdwenen

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Vreemde huurders, verdwenen

Het gebeurt me niet vaak maar nu weet ik ook even niet wat ik moet denken, ik voel me best een beetje ongemakkelijk.

Gistermiddag aan het einde van de middag kreeg ik een boeking binnen van een vrouw, voor drie personen, voor dezelfde dag.
Ze zouden 1.5 uur later al aankomen.  De recensies van deze dame waren meer dan prima en ze is zelf ook verhuurder. Ver na de afgesproken tijd, kwamen er 3 mannen. De ene stelde zich netjes voor, en de twee anderen gaven geen hand, en  zeiden ook niets. Aangezien ze er beide oosters uitzagen dacht ik dat ze misschien geen nederlands spraken oid. Ik zocht er nog niets achter. Ze hadden bagage bij zich voor zes weken ipv voor 1 nacht dus ik dacht dat ze wellicht een soort rondreis maakten. Na een half uur gestommel en gerommel op de kamer vertrokken ze richting de stad, en zeiden rond 12 uur terug te zijn.  De ene man deed het word en was nogal lacherig, de beide andere mannen spraken nog altijd niet.  Hoewel ik ze duidelijk nederlands had horen spreken tegen elkaar. Ze hadden de kamerdeur open laten staan en de kamer zag eruit of er een bom ontploft was. Een enorme bende. Inmiddels is het 7:35 uur en zijn ze nog altijd niet terug. Hun uitcheck tijd is 10:00 uur, en ik krijg vandaag ook nog andere gasten voor die kamer ik wil dus graag dat ze inderdaad om tien uur vertrekken.  Zeker gezien de staat waar de kamer in verkeert.  Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik hiermee moet. Wat als ze om 10:00 niet terug zijn?  Kan ik dan gewoon hun spullen buiten zetten? Ik weet het niet, ik voel me hier ook echt niet goed bij. 

Graag jullie advies

3 Antwoorden 3
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik heb airbnb gebeld, en die hebben meteen contact weten te leggen met de accounthouder (op mij reageerde ze niet) en drie minuten kreeg ik een berichtje met excusses ze hadden een hotel in de stad genomen.

Om twee minuten voor tien kwamen ze hun spullen halen, overigens wederom zonder teveel woorden.

Nou ja het is opgelost.

Lisette9
Level 1
Amersfoort, Netherlands

Had dit nog niet gezien 😉 goed opgelost! 

Lisette9
Level 1
Amersfoort, Netherlands

Ik zou even bellen en e-mailen naar de voor jouw bekende gegevens. Dan krijg je wellicht die vrouw te pakken, zou ik eerlijk zeggen dat je geen goed gevoel hebt bij de situatie en dat je van haar verwacht (zij heeft de boeking gedaan, en ze is zelf ook verhuurder, dus "zal moeten begrijpen dat er nieuwe gasten wachten") dat de kamer om 10u schoon en 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf