terugbetalen?

Koert0
Level 1
Olot, Spain

terugbetalen?

Hoi! Wij verhuren pas sinds korte tijd een appartement via airbnb en we kennen nog niet alle regels en gebruiken.

Dit is ons dilema: afgelopen week hadden we gasten die voor een week geboekt en betaald hadden. Nu zijn ze wegens prive omstandigheden na twee dagen al vertrokken. We voelen ons een beetje ongemakkelijk dat onze gasten meer betaald hebben voor iets dat ze uiteindelijk niet gebruiken.

Wat is gebruikelijk voor verhuurders? Is terugbetalen normaal in deze situatie?

 

mvg,

Koert en Quionia

5 Antwoorden 5
Jantien0
Level 1
Hellevoetsluis, Netherlands

Ik sluit me graag bij deze vraag aan. Ook ik verhuur nog maar enkele maanden. Nu hebben mijn huurders geboekt voor 13 dagen en hebben nu hun reservering gewijzigd naar 11 dagen. Ze willen twee dagen eerder weg.De reden daarvan ken ik niet. Moet ik hen nu die twee nachten terugbetalen?

 

Wie heeft hier ervaring mee?

 

vr. groet,

Jantien

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 Ze vragen een verkorting aan van hun reservering, dat komt voor, zeker als  de resiplannen  lang vantevoren worden gemaakt . Je gasten kunnen een voorstel tot wijziging  bij jou aanvragen.  In hun reisschema klikken op 'Verander je reservering.' Jij jkrijgt bericht dat je gasten een verandering voorstellen. Je kan dat goedkeuren of afwijzen.  Als je ze goedkeurt, komen de dagen weer vrij op de kalender en kan je een nieuwe boeking accepteren.

Omdat gasten soms niet alles zo snel kunnen vinden op de computer, kan jij ook de  voorgestelde verandering doorvoeren in  hun reservering. Dan krijgen de gasten een voorstel om de verandering te accepteren. Als ze dat doen,  komen die  dagen ook weer vrij voor verhuur. 

succes! Mirjam

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Als de gasten inmiddels zijn vertrokken, wordt dit wel een lastige optie. Ik zou er dan voor kiezen om bijvoorbeeld de helft van de kosten voor het overige deel terug te storen. Juist omdat je die dagen niet meer kunt verhuren.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Als  gasten eerder weg moeten, hoef je in principe niets terug te betalen.  Als  ze een reisverzekering hebben,  kunnen ze hun kosten daarop verhalen.

Als je toch iets  wil, terug betalen  kan dat  via het resolutie centrum.  https://www.airbnb.nl/resolution_center. Let wel: de Airbnb administratiekosten worden niet terig gegeven.

 Succes! Mirjam

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

nog even een gedachte: Ik weet niet voor hoe lang deze mensen hadden gehuurd, maar  mocht  je voor die periode  nog andere gasten kunnen krijgen, dan kan je met je gasten afspreken dat zij  jouw verdiensten  krijgen wanneer je  de dagen weer kan boeken. Ze moeten dan wel annuleren. Jij moet nooit zelf annuleren, want dat gaat ten koste van je kans op een superhost status of je rating (of je  als eerst wordt getoond in  een zoekopdracht)

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf