vooraf-goedkeuring en toch al betaald?

Joz0
Level 2
Destelbergen, Belgium

vooraf-goedkeuring en toch al betaald?

beste iedereen,

nieuw op aribnb, had ik voor alle veiligheid de vooraf-goedkeuring ingesteld. Gasten vragen reservering aan en geven per bericht aan reeds betaald te hebben. Direct reserveren stond uit, en ik zie ook niets in mijn kalender of transacties. Ik heb hun een vooraf-goedkeuring gezonden die zij dus binnen de 24u kunnen gebruiken om de reservering te boeken. Echter als zij dat willen doen, moeten ze natuurlijk betalen, en aangezien ze dat reeds deden willen ze dat niet nog eens doen. Hoe kan dat? Ik kan die eerste betaling totaal niet verifieren of nagaan. Als iemand tips heeft, dank,

mvg

Joz

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Joz0,

Ik krijg sterk de indruk, dat de gast je een bericht heeft gestuurd van het type: "Aanvraag" (Op de knop: Contact met Verhuurder" gedrukt heeft). Want je kon ze immers een vooraf-goedkeuring sturen (bij een Reserveringsaanvraag heb je die knop namelijk niet).

En ook is je kalender kennelijk niet geblokkeerd voor die dagen.

Dus de gast heeft dan ook zeker nog niets betaald!

Wellicht dat de gast de onderliggende principes van Airbnb niet helemaal begrijpt of wil begrijpen.

Maar maak je geen zorgen, Airbnb zorgt ervoor dat de betaling goed verloopt.

Dus ook geen dubbele of ontbrekende betalingen en dat soort zaken.

Mocht Airbnb het bedrag niet af kunnen schrijven, dan heeft de gast 24 uur de tijd om een eventueel betalingsprobleem op te lossen. En anders dan gaat de hele reservering niet door, en wordt je agenda weer vrij gegeven.

Succes ermee!

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Joz0
Level 2
Destelbergen, Belgium

Beste Cor,

Dank voor uw antwoord. Dus het is volgens u onmogelijk dat zij reeds bij de aanvraag betaald zouden hebben? Dat zou immers niet mogen kunnen. Maar zij beweren van wel.  

In elk geval bedankt, 

Mvg

Joz

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Joz0,

In je inbox, kun je de status van het bericht zien.

Ik vermoed dat die dus op "Aanvraag" staat. In dat geval is er dus nog niets betaald.

Wel kan het natuurlijk zo zijn, dat de gast al wel zijn betalingsinformatie ingevoerd heeft. Maar dan is er nog niets afgeschreven (zou de gast ook in zijn bank- of creditcard-informatie moeten kunnen zien).

Ps.

Er is nog wel een uitzondering, en dat is als er in groepsverband betaald wordt (kan tegenwoordig ook).

Zie onder andere dit artikel: https://www.airbnb.nl/help/article/2034/what-s-group-payment

Maar ook daar zou je een aparte status van moeten kunnen zien, in je inbox (net zo als dat geld, als er betalingsproblemen zijn).

Ook zou dan je kalender voor die dagen alvast geblokkeerd moeten zijn

Succes ermee!

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.