what if something gets stolen

Miguel57
Level 1
Ostend, Belgium

what if something gets stolen

hello there, i include the use of 2 bikes to my guests, but now this week one of the 2 was stolen.  The bike was not only 1 year old and costed me 500 EUR.  I thought 20% deduct pro year and i arrive at 400 EUR, but guests are only willing to pay 250 EUR.  What to do ? Can we use the resolution centre of airbnb ? kind regards, miguel

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Miguel57,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch nog even een reactie.

Zodat jezelf en een ander er eventueel ook nog wat aan heeft.

 

Ps.

Dit is de Nederlandse Community, dus je hoeft geen Engels te gebruiken in je vraagstelling 🙂

 

Een waarborg en het gebruik van het resolutie centrum zouden inderdaad uitkomst moeten bieden. Zet ook je regels duidelijk vooraf in je huisregels. Dan weet iedereen waar die aan toe is. Maar is nog steeds geen garantie!

 

Ook zou je het een en ander kunnen verzekeren, en de premie daarvan omslaan in je huurprijs (Ik snap het: Lastig verhaal. Want daar wordt de accommodatie niet goedkoper van).

Schades, welke soort dan ook. Blijven een redelijk lastig verhaal op Airbnb.

 

Want als de huurder het achteraf niet eens is met je claim. Dan heb je simpelweg een uitdaging. Het is bekend dat Airbnb doorgaans niet scheutig is met uitbetalingen en ook moet je goed beslagen ten ijs komen (Bonnetjes en bewijs).

 

Ik hoop dat het alsnog goed afgelopen is voor je.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf