Gasten negeren/verbreken huisregels

Opgelost!
Kristoffer9
Level 2
Knokke-Heist, Belgium

Gasten negeren/verbreken huisregels

Beste 

 

Ik heb sinds deze zaterdag enkele gasten in een appartement die we verhuren via Airbnb mogen verwelkomen, het leken me nette mensen. Ik heb ze ook duidelijk verwezen naar de huisregels, die ook op duidelijke plaatsen in het appartement zichtbaar zijn.

Helaas krijg is verschillende meldingen van mede-bewoners in het gebouw dat deze gasten zich zwaar misdragen.

 

- Veel lawaai na 22 uur.

- Van dronkenschap overgeven uit een balkon en op de gang.

- Hoeslakens die ze doodleuk uit hun appartement gesmeten hebben.

 

Welke stappen kan ik ondernemen buiten eens vriendelijk verzoeken zich te gedragen? Mag ik ze zelf uitzetten, eventueel met politie of moet ik dit uitzitten tot hun verblijf voorbij is?

 

Alvast dank!

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Kristoffer9 ,

 

Je kunt hun eerst waarschuwen en aangeven dat bij herhaling de reservering be-eindigd gaat worden. Die evt. be-eindiging bij voorkeur door Airbnb laten doen (dus contact met hen opnemen over de kwestie), anders heeft het een negative gevolgen voor jezelf:

https://www.airbnb.nl/help/article/990/welke-boetes-gelden-wanneer-ik-als-verhuurder-een-reservering....

 

Een andere optie is de reservering inkorten, maar daar moeten gasten dan wel mee instemmen....

 

Met vr.gr.,

Emiel

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Kristoffer9 ,

 

Je kunt hun eerst waarschuwen en aangeven dat bij herhaling de reservering be-eindigd gaat worden. Die evt. be-eindiging bij voorkeur door Airbnb laten doen (dus contact met hen opnemen over de kwestie), anders heeft het een negative gevolgen voor jezelf:

https://www.airbnb.nl/help/article/990/welke-boetes-gelden-wanneer-ik-als-verhuurder-een-reservering....

 

Een andere optie is de reservering inkorten, maar daar moeten gasten dan wel mee instemmen....

 

Met vr.gr.,

Emiel

Jan8354
Level 2
Bruges, Belgium

@Kristoffer9  
Ik leg de huisregels 2 maal goed uit . 
En ik zeg er ook bij indien ze deze overtreden dat zonder verdere discussie het verblijf teneinde is . 
Niemand doet dit graag maar indien nodig draai ik mijn hand er niet voor om . Niet al teveel zorgen in maken en gewoon eruit zetten . 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf