Beste hosts, ik heb twee recente ervaringen waarbij gasten b...
Laatste reactie
Beste hosts, ik heb twee recente ervaringen waarbij gasten bewust voor 1 persoon boeken, en dan met meerdere willen komen. Ze...
Laatste reactie
Hallo allemaal,
Vanaf het moment dat een boeking is gemaakt, is duidelijke communicatie de sleutel tot een soepel en aangenaam verblijf, zowel voor jou als voor je gasten. En instructies voor het uitchecken zijn geen uitzondering.
Elke Host zal andere eisen hebben, gebaseerd op de geadverteerde accommodatie, de aangeboden diensten, hun accommodatieroutine, de huisregels en of ze schoonmaakkosten in rekening brengen of niet. Je moet beslissen over de uitchecktijd en -instructies en de schoonmaakstandaard die van gasten wordt verwacht. Het kan een uitdaging zijn om de juiste balans te vinden tussen het minimum dat je van de gast verwacht en niet overdreven zijn, zodat gasten aan het einde van het verblijf aan jouw verzoeken kunnen voldoen.
Hoe zouden volgens jullie redelijke vertrekinstructies eruit moeten zien? 📖1️⃣2️⃣3️⃣
Ik hoor graag wat jij gasten vraagt om te doen als ze weggaan, of je je verzoeken hebt moeten aanpassen tijdens je periode als Host en welke tips je hebt die nuttig kunnen zijn voor andere Hosts.
Ik kijk uit naar jullie reacties!
Quincy
@Kirsten266 @Bob297 @Mirjam0 @Mieke0 @Katja202 @Loes45 @Patricia3617, hebben jullie advies? 👀
Dat ze de sleutel inleveren. De rest is common sense 😄
Dat is wel erg belangrijk! 😃 Haal je zelf de sleutels op of gaat dat op een andere manier (bijv. lockbox)? @Kirsten266
Ik ben er bijna altijd om de sleutels weer in ontvangst te nemen. Lukt het echt niet? Dan vraag ik de gasten om ze in de brievenbus te gooien.
kinderen krijgen van mij dan nog een klein verrassingspakket je met een snoepje speeltje en stickers mee voor onderweg
De avond vantevoren geef ik even een berichtje hoe laat ik verwacht dat ze uitchecken ,( als ik geen nieuwe gasten heb maak ik pas in de middag de kamer schoon, later uitchecken wordt gewaardeerd)
Ze kunnen hun bagage altijd laten staan in de gang, als ze overdag nog de stad in willen, en hoe ze vervolgens de sleutel kunnen achterlaten, als ik niet thuis ben.
Vuilnis : bij incheck heb ik al uitgelegd waar ze die kwijt kunnen. Hier komen meestal vragen over: gescheiden afval.
Gasten hebben geen keuken, spoelen hun kopjes of glaswerk af in de badkamer, mogen dat laten staan, ik was af.
Geen instructies over linnengoed of opruimen, nooit problemen gehad.
Als ik er niet ben, mogen ze de sleutels "onder de deurmat voor de deur van het appartement' leggen.
Dit wordt niet altijd goed begrepen, dus nu een foto erbij!
Zo zie het bij ons uit 😁😂😋 een hele boterham🤣
Nee zo is het gebleven 😀
We hebben het simpel gehouden.
We merken dat er veel te lezen is in de Airbnb advertentie en dat mensen vaker het allemaal niet gelezen hebben. Is niet zo erg hoor, veel leggen we gewoon ook uit bij aankomst.