Beste hosts, ik heb twee recente ervaringen waarbij gasten b...
Laatste reactie
Beste hosts, ik heb twee recente ervaringen waarbij gasten bewust voor 1 persoon boeken, en dan met meerdere willen komen. Ze...
Laatste reactie
Beste hosts,
ik heb twee recente ervaringen waarbij gasten bewust voor 1 persoon boeken, en dan met meerdere willen komen. Ze willen die andere gasten dan niet in de boeking invoeren omdat het bedrag dan duurder wordt. Ik heb een groot huis en rekenen vanaf 5 personen een extra bedrag p.p.
Ik vind dit een vervelende ervaring en zonde van mijn tijd, het duurt dan even, heen en weer met berichtjes, voor de aap uit de mouw komt. Kennen jullie deze situatie ook?
Zijn er tips om het te voorkomen of snel maar toch vriendelijk af te handelen?
Is het nog handig om dit gedrag te melden bij Airbnb?
Groeten Janneke
ja dat is zeker vervelend. Ik heb het een paar keer gehad, dat mensen per ongeluk voor minder boekten ( ze zeiden al dat ze met meer zouden komen maar hadden dan maar 1 persoon ingevuld) dan maak ik een beokingswijziging die ze zullen moeten accepteren.
eenmaal heb ik iemand gehad die ongevraagd met een vijfde persoon voor de deur stond. Ik was zelf niet aanwezig maar mijn tijdelijke cohost wist niet wat ze moest doen. Ik heb toen echt een slechte recensie gegeven op het allerlaatste moment ( er waren nog meer problemen).
en in mijn huisregels heb ik heel duidelijk opgenomen dat er geen gasten mogen komen, tenzij ik hier nadrukkelijk toestemming voor heb gegeven.
Oei, dat is inderdaad wel erg vervelend @Kirsten266. Dit heb je uiteindelijk wel kunnen oplossen?
Toevallig vandaag weer 4 personen ipv 3. Ik sta dan toch nog steeds een beetje met m’n mond vol tanden.
Dat meld je toch van te voren?
En mijn woning is ook geschikt voor 4 maar het blijft bijzonder.
vorig weekend bleven er opeens 2 extra personen slapen. Dat waren nieuwe Airbnb-ers maar in m’n huisregels heb ik toch netjes staan dat bezoekers niet zijn toegestaan. Ook dan pas ik het aantal aan, ookal is het maar voor 1 nacht. Het blijft dat ik extra moet wassen en schoonmaken
Ik pas dan netjes de bezoekersaantallen aan zodat ze bij kunnen betalen.
Ik heb bij de huisregels aangegeven dat er een beveiligingscamera hangt en alle bezoekers worden 'gezien'. Er hangt helemaal geen camera maar het werkt heel goed preventief met illegale gasten
@Janneke40
Ik heb voor verschillende situaties standaard teksten beschikbaar. In jouw geval zou je hieraan kunnen denken:
Beste [Naam van de gast],
Ik hoop dat jullie goed zijn aangekomen en dat alles naar wens is in ons vakantiehuis!
Ik wil graag even iets verduidelijken rondom het aantal gasten. Voor het huis hanteren we een toeslag voor groepen vanaf vijf personen, zodat we de voorzieningen hierop kunnen afstemmen en het verblijf voor iedereen aangenaam kunnen maken. We zien dat er mogelijk meer personen zijn dan in de oorspronkelijke boeking vermeld.
Ik begrijp dat plannen kunnen veranderen na de oorspronkelijke reservering. Daarom zal ik via Airbnb een verzoek indienen om het aantal gasten aan te passen. Alvast dank voor jullie medewerking en begrip!
Mocht er verder iets zijn, laat het gerust weten – we willen jullie graag een fijn verblijf bieden.
Met vriendelijke groet,
Janneke
Wat een goede tekst! Die neem ik graag over
@Bob297 wederom je bent echt een bron van ervaring. Ik pik de tekst ook weer van je hoor. Mega dank u dank u.
😉🌸
Hallo @Janneke40 ,
Eerst bij ons zijn er geen speciaal tarief , dat gasten boeken voor 1 of 4 ze betalen de zelfde prijs , maar de maximale bezetting blijf 4.
MAAR ik ben zeer streng met de juiste aantal gasten , ik moet dit weten , kwestie verzekering, stel je voor dat in ons appartement brand uitbreekt , dat er normaal 2 pers gingen aanwezig zijn , maar er waren 4, en dat er een dode valt dat niet geregistreerd was , God ,ik wil dat niet op mijn geweten hoor ! Het is bij ons nog niet voorgevallen dat ze met meer aankwamen dan ze geboekt hadden , maar moest het zo zijn dan zou ik de plus gasten gewoon weigeren ! punt.
Fijne dag toegewenst ,
Patricia.
Hallo @Janneke40, heb je de berichten gezien die hier zijn achtergelaten? Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?
Ha Quincy,
zeker! De situatie die ik omschreef was al afgerond. Ik weet nu beter hoe ik er een volgende keer mee om kan gaan.
Groeten Janneke
Goed te horen@ en zet het ook in je huisregels want die moeten ze lezen en accepteren voordat ze kunnen boeken