Hoi Allemaal.
Vandaag vond ik tijdens de schoonmaak post in de (afgesloten) brievenbus gericht aan de gast die vanmorgen vertrokken is na een verblijf van 7 nachten. Aan de ene envelop kon ik voelen dat het waarschijnlijk een bankpas vd ING bevat. ( ik voelde een inkeping in de pas en de envelop zag er anoniem en officieel uit). Tweede envelop leek op de eerste en zou wel eens de code kunnen bevatten. Zonder overleg heeft deze gast post laten bezorgen en waarschijnlijk een bankrekening aangevraagd.
Info gast: Afkomstig uit Rusland en had reeds een verblijfsvergunning en ging studie volgen in Arnhem. Moest n week overbruggen tot aan permanentere woning, waarvan hij al het adres aan mij bekend maakte. Verder goede communicatie gehad en de woning was netjes achtergelaten.
Wat heb ik gedaan:
Ik heb de ongeopende post Retour Afzender gestuurd met zijn nieuwe permanentere adres. Met het idee dat hij daar maar post moet ontvangen.
Heb ik hier juist gehandeld? Ben bang voor fraude. Heb verder nog niks hierover gezegd tegen de gast. Vind het eigenlijk onbeschoft om mijn adres te gebruiken zonder overleg.
Graag hoor ik tips of ervaringen. Alvast bedankt.