Vroege toegang voor Superhosts: aangepaste Airbnb-webadressen

Airbnb
Official Account

Vroege toegang voor Superhosts: aangepaste Airbnb-webadressen

Superhosts verdienen webadressen die net zo uniek zijn als hun woningen en gastvrijheid. Binnenkort kunnen alle Superhosts een aangepast webadres aanmaken - een exclusieve, gemakkelijk te onthouden link die gasten helpt hun specifieke advertenties te vinden en het eenvoudiger maakt om je bedrijf te promoten.  Geen lange webadressen meer met willekeurige nummers en symbolen (tenzij je dat liever wél hebt natuurlijk).

 

In de komende maanden introduceren we aangepaste links voor Superhosts. Superhosts krijgen een e-mail of een dashboardmelding met een link om hun gepersonaliseerde webadres aan te maken.

Laten we brainstormen over een paar manieren waarop jouw link kan opvallen. Dit is hoe het nieuwe format er uit zal zien:

  • airbnb.com/h/[je aangepaste naam]

Voorbeelden van webadressen:

  • /franse-alpen-vakantiehuizen-en-houten-huisjes
  • /babu-toevluchtsoorden
  • /helens-woning
  • /privekamer-in-centrum-barcelona

 

Dingen om over na te denken:

  • Wat maakt jouw ruimte bijzonder?
  • Ligt je ruimte op een unieke locatie?
  • Wat maakt jouw buurt of stad uniek?

 

Tips om je aangepaste link makkelijker leesbaar te maken:

  • Gebruik alleen kleine letters
  • Gebruik als je dat wilt koppeltekens, maar geen andere symbolen of interpunctie
  • Hou het kort: 100 tekens of minder is ideaal
  • Houd het privé: neem geen contactgegevens op zoals achternamen, e-mailadressen of telefoonnummers

 

Andere aandachtspunten:

  • Vermijd het woord 'Airbnb' en handelsmerken of merknamen, tenzij je ze bezit of gemachtigd bent om ze te gebruiken
  • Vermijd misleidende informatie zoals 'geverifieerd' en 'officieel', en imitaties van andere personen, entiteiten of advertenties
  • Bekijk ons beleid met meer details over wat er is toegestaan

 

Deze voorziening is ontworpen zodat Superhosts gedenkwaardige webadressen kunnen maken, ze op visitekaartjes en in e-mailhandtekeningen kunnen zetten en ze op sociale media kunnen promoten. In de komende maanden krijgen alle Superhosts toegang tot deze voorziening. Bedankt dat je gastvrijheid biedt die net zo uniek is als je toekomstige webadres.

 

*Superhosts mogen per advertentie één aangepaste URL maken. Als je op een gegeven moment geen Superhost meer bent, kun je je aangepaste webadres behouden. Als je advertentie wordt gedeactiveerd, is de aangepaste URL beschikbaar voor een andere advertentie. 

32 Antwoorden 32
Lusi--And-Dewi-0
Level 1
Bali, Indonesia

Goedemorgen,

 

dit zou onze link naar de website kunnen zijn voor superhosts: 

 

 

www.tamanayubali.com/

 

thanks,

 

Ria

Goedemorgen,

 

Bedankt voor de link

 

Freddy

Patrick1415
Level 1
Houten, Netherlands

Kun je een url per taal maken?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Patrick1415,

 

Nee, dat kan helaas niet.

Slechts 1 aangepaste URL per advertentie mogelijk.

Suzanne59
Level 2
Amsterdam, Netherlands

waar en wanneer kan ik mijn url instellen? jullie sturen een bericht dat dit vanaf 2808 om 14 uur mogelijk is maar vind in de inlogomgeving helemaal geen informatie hierover terug. Niet duidelijk.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Airbnb @Suzanne59 

 

Ja wij zijn ook benieuwd....

Bonnie268
Level 1
Oostzaan, Netherlands

Hi! Er stond 14.00 uur PST tijd (23.00 uur onze tijd), je kunt het nu aanpassen. Ik heb het zojuist gedaan!

Chrisje0
Level 3
Antwerp, Belgium

Waar kunnen we onze url instellen?

Remco14
Level 1
Dorst, The Netherlands

@Airbnb @Chrisje0  Ik heb dezelfde vraag , hoop op en snel antwoord

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Airbnb 

 

Wat een goed idee, ik ben benieuwd als we het bericht krijgen. Wij gaan het zeker doen!

 

Groeten,

Wim & Lia

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Airbnb , @Bonnie268 , @Remco14 , @Chrisje0 ,

 

Als ik onze startpagina open staat er het volgende:
Promoot je advertentie via een aangepaste link
Als Superhost kun je nu een aangepaste link aanmaken die net zo persoonlijk en uniek is als jouw Airbnb-woning.
 
Als ik de link die erbij zit aanklik kom ik op onze advertentiepagina maar ik weet niet waar ik de aangepaste link kan plaatsten...

Bij advertentiegegevens onder Titel en Beschrijving

Anne-Marie210
Level 1
Waregem, Belgium

Waar kan ik dit instellen?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Suzanne59@Wim-En-Lia0@Remco14@Anne-Marie210,

 

@Chrisje0 heeft inderdaad het juiste antwoord al gegeven.

 

Ga naar het bewerken van je advertentie. En als je een beetje naar beneden bladert dan kom je het kopje met de tekst: Aangepaste link tegen (Onder het bovenliggende knopje: Titel & beschrijving).

Klik op: Bewerken. En de rest zou zich vanzelf moeten wijzen.

 

Advies: Kies een tekst die makkelijk mondeling over te brengen is.

Want die aangepaste link verschijnt verder nergens op Airbnb.

Het is puur bedoeld om anderen makkelijk(er) naar je advertentie te kunnen leiden. Zonder dat je ze de hele reeks aan cijfers (je accommodatie nummer) hoeft te geven.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf