Hallo iedereen, ik heb al meerdere reservaties ontvangen waarbij telkens "aanpassing van nachttarief" vermeld staat en er een korting wordt verrekend van 10%. Ik heb echt alles afgezocht maar kan nergens vinden wat ik kan/moet aanpassen. Ik werk wel hoofdzakelijk met de app, misschien zijn de mogelijkheden daar beperkt?
@Truitje0 welkom op het forum! mij kan geen advertentie aan je account gekoppeld zien maar ik denk dat je een nieuwe advertentie hebt? In dat geval krijgen de eerste drie boekingen korting. Je had dit uit kunnen zetten maar ik denk dat de drie boekingen inmiddels gedaan zijn?
dit doet Airbnb automatisch om je aantrekkelijker te maken aangezien je nog geen recensies hebt. Veel succes met hosten!
Dynamische prijsstelling: Sommige hosts gebruiken dynamische prijsstrategieën waarbij de tarieven fluctueren op basis van vraag en aanbod. Als je een reservering maakt voor een periode met lagere vraag, kan er automatisch een korting worden toegepast.
Promoties of acties: Airbnb of de host zelf kan tijdelijke promoties of kortingen aanbieden om gasten aan te trekken. Dit kan vooral het geval zijn voor nieuwe listings of voor periodes met lagere bezetting.
Lange verblijven: Bij langere verblijven, zoals een week of een maand, kunnen hosts korting aanbieden om gasten te stimuleren om langer te boeken.
Korting voor nieuwe gasten: Soms krijgen nieuwe gebruikers korting op hun eerste boeking.