Hallo allemaal,
Ik vraag mij af er hier mensen zijn die hun stekje verhuren voor zakelijke doeleinden?
Mmijn situatie: Wij hebben een pand op het oog dat we willen kopen. Dit pand is een bedrijfspand en bestaat uit een 2 woonst (2 appartementen met daarnaast een magazijn). De gemeente regels zegt dat we zelf in het pand moeten wonen als we in het magazijn een bedrijfsactiviteit doen. Das allemaal goed voor ons, maar we zitten dan nog met een 2de woon gedeelte waar we niks mee zijn.
Addertje onder het gras. Er is maar 1 huisnr dus kunnen we het 2de deel niet gewoon op de huurmarkt zetten.
Dus dachten wij het eventueel te verhuren via airbnb of booking.com.
Het pand ligt in een industriezone. Dus ong. 4 km van het stadscentrum en aan de rand van een klein dorpje waar je wel mooi kan wandelen, maar is er bv geen bakker of winkel. Ik denk dat we ons voornamelijk op zakelijke klanten moeten richten aangezien in de industriezone wel enkele internationale bedrijven zijn.
Maar ik vraag mij af of hier vraag naar zou zijn. Ik ben zelf fan van airbnb, maar voornamelijk voor mijn prive reisjes. Ik denk namelijk dat het voor toeristen iets minder interessant zou zijn. Iemand raad of ervaring?
mvg
Sofie