🍃[FESTIVAL] Hoe ik schoonmaken duurzamer heb gemaakt 🍃

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

🍃[FESTIVAL] Hoe ik schoonmaken duurzamer heb gemaakt 🍃

Barbara664.png

Dit artikel is onderdeel van het CC Duurzaamheids- festival. Het oorspronkelijke artikel is door @Barbara664  in het Italiaanstalige Communitycentrum gepost. Hieronder staat de vertaling. De volledige opstelling van het festival kun je hier vinden.

-------------------------------------------------------------------------------------

We willen onze huizen graag brandschoon hebben met gebruik van kwaliteitsproducten die onze gezondheid en die van onze planeet beschermen.

Mijn schoonmaakwagen kan niet zonder bleekmiddel, alcoholazijn, ontvettingsspray en glasreinigers, maar ik heb een manier bedacht om wat minder te betalen voor deze doorgaans dure producten. Ik zal je vertellen hoe ik dat doe: 

Omdat het water dat de gemeente in deze streek levert weliswaar drinkbaar is, maar helaas heel veel kalk bevat en niet echt lekker smaakt, zet ik altijd een glazen fles voor de gasten klaar. Toch merkte ik vaak dat de gasten een zee aan plastic in het huis achterlieten. Daarom geef ik ze nu de instructie om alle plastic flessen in een bak in de tuin te deponeren. Zo kan ik ze verzamelen en naar het dichtstbijzijnde inleverpunt brengen, wat zowel financiële als ecologische voordelen biedt. De lege plastic flessen leveren namelijk punten op waarmee ik korting krijg op milieuvriendelijke producten. 

Dankzij dit initiatief zijn alle schoonmaakproducten die ik gebruik milieuvriendelijk.

Alle kleine beetjes helpen voor een beter milieu!

Zijn er in jouw regio vergelijkbare initiatieven? 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

1 Antwoord 1
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Statiegeld kennen we natuurlijk al, dus denk aan andere initiatieven! 😜

In Gemeente Terneuzen hebben we bijvoorbeeld Natuur&Zo, wie bijvoorbeeld zwerfafval-acties organiseert en gastlessen geeft over natuur in de regio. 

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf