Hoe professionele hosts een brug kunnen slaan tussen gastvrijheid en sociale duurzaamheid in de Airbnb-community

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe professionele hosts een brug kunnen slaan tussen gastvrijheid en sociale duurzaamheid in de Airbnb-community

Het originele artikel is in de Engelstalige Communitycentrum geplaatst door @Claudia331 en we hebben het voor je vertaald:

 

Hoewel een combinatie van eenzaamheid verhelpen en professioneel verhuren in eerste instantie tegenstrijdig lijkt, kunnen deze bedrijven gedeelde waarde creëren voor zowel professionele hosts als hun gasten en gemeenschappen. 



Er zijn professionele verhuurbedrijven die het hele economische ecosysteem verbeteren en promoten. Ze helpen gasten genieten van de lokale cultuur, gebruiken en producten. Dat kan leiden tot een gevoel van vertrouwdheid, verbondenheid en een verlangen om terug te keren.

 

Ik heb ook bij verschillende non-profitorganisaties gewerkt die, naast hun activiteiten in toerisme, projecten en diensten creëren voor gasten met verschillende behoeften, zoals reizigers, vluchtelingen, werknemers en studenten.



Mijn eerste werkervaring was in een sociaal samenwerkingsverband. Jarenlang verwelkomde ik migrantenvrouwen en ouderen met de ziekte van Alzheimer die in faciliteiten van de gemeente verbleven. Ik heb geleerd wat het betekent om mensen met verschillende behoeften en achtergronden te ondersteunen. Als host komt deze ervaring goed van pas.

 

Een paar maanden geleden heb ik samen met een aantal collega's van de sociale organisatie waar ik momenteel werk een pension geopend met de naam @home. Het bevindt zich in een klein stadje in de provincie Lecco in Italië. De gasten zijn vrouwelijke studenten en jonge werknemers die op zoek zijn naar een stabiele accommodatie. We hebben leerkrachten uit Zuid-Italië verwelkomd, internationale studenten van de Polytechnische universiteit van Milaan, verkoopsters die in een supermarkt werken terwijl ze verhuisden en alleenstaande moeders met pasgeboren kinderen. 

 

In dit pension is plaats voor maximaal zeven vrouwen. De gemeenschappelijke ruimtes van het grote huis worden gedeeld met een groep Oekraïense vluchtelingen die deel uitmaken van internationale beschermingsprojecten. Ouderen uit het dorp komen ook twee keer per week langs om te kaarten en deel te nemen aan andere activiteiten.

Onlangs organiseerden we een welkomstbijeenkomst waarbij de Oekraïense vrouwen traditionele gerechten maakten en de meisjes van het pension mijn collega's hielpen met de voorbereiding.

 

Slaan tussen gastvrijheid en sociale duurzaamheid 1.jpeg

 

Een moment om elkaar te leren kennen, te delen en te genieten. Een bijeenkomst om de harten te verwarmen, je niet eenzaam te voelen en nieuwe manieren te ontdekken om samen onder één dak te leven, al is het in aparte kamers en met heel verschillende behoeften.

 

Slaan tussen gastvrijheid en sociale duurzaamheid 2.jpeg

 

De beslissing om met het pension te adverteren op Airbnb werd ingegeven door de wens om de woning voor zoveel mogelijk vrouwen toegankelijk te maken.

 

Slaan tussen gastvrijheid en sociale duurzaamheid 3.jpeg

 

Daniel, Delphine, Tatiya en ik vertellen wat wij als hosts aan eenzaamheid proberen te doen. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Lees hieronder wat Daniel, Delphine en Tatiya te vertellen hebben over hun ervaringen: 

 

We horen graag van je:

 

  • Ben je een professionele host? Hoe creëer jij connecties tussen je gasten?
  • Hoe kunnen professionele hosts waarde creëren voor mensen en de gemeenschap?
  • Hoe kan Airbnb sociale ondernemingen die projecten voor sociaal toerisme ondersteunen, beter promoten?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf