Account/profiel

David1776
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Account/profiel

Ik ben pas op airbnb en ik zie bij mijn account dat ik al vanaf 2012 geregistreed ben? Hoe kan dit. Bij de comunity staat dat ik vanaf januari 2018 lid ben, dat komt beter in de richting. Maar ik ben al vanaf 2012 bekend bij airbnb hoe is dit mogelijk??

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @David1776

Ja, dat is inderdaad merkwaardig.
Weet je zeker dat je niet ooit eerder een profiel aangemaakt hebt op Airbnb?
Verder: Airbnb bevat weleens bugs, dus daar kan het ook mee te maken hebben.

 

Lid van de Community is niet gelijk aan het lidmaatschap bij Airbnb, maar hangt af van je activiteit op de Community.

 

Als ik jouw was, dan zou ik me eerder zorgen maken over de inhoud van je profiel.
Weinig informatie, en bovendien de initialen: I.D.
Misschien zijn dit inderdaad je correcte initialen.
Maar als een Host een verzoek krijgt met dergelijk weinig informatie over de gast - en die naam, dan zullen ze normaal gesproken extreem op hun hoede zijn!
En dat uiteraard in combinatie met de datum: Mei 2012 en verder geen reizen!

 

Vorig jaar kreeg ik een verzoek van een Nederlander, met wel 28 Wishlists met daarin ruim 50 Woningen.
Ruim 3 jaar lid van Airbnb en nog geen enkele review.
De eerste vraag van de beste man was: Hoeveel korting kan ik krijgen?
Tja, dat geeft geen best beeld van het (helaas nog steeds geldende) reguliere vooroordeel aangaande Nederlanders.
Want ik heb inderdaad een korting geboden, maar het werd uiteindelijk niets.
Een beetje korting (eigenlijk op grond van niets), maar meneer dacht eerder zo maar 30-40% korting binnen te halen (Alleen door te vragen). Ja zo werkt het niet.

 

Uiteraard begrijp ik, dat mensen tegenwoordig voorzichtig zijn met het geven van personalia.
Maar Airbnb draait om vertrouwen. En dat geef je op deze manier niet echt af.
Wij verhuren een woning in Portugal. En daar ben je wettelijk verplicht om je paspoort informatie af te geven!
Dus proberen je identiteit te verhullen op Airbnb werkt eerder tegen je, dan voor je.

 

Ik ben een host, en ik kijk ALTIJD naar de profiel informatie van de gast.
Weinig informatie in het profiel staat bijna gelijk aan de hoeveelheid communicatie met de gast (gaat op voor ongrveer 90% van de gasten)

 

Want op deze manier geef je het beeld af van wat hosts noemen: A high maintenance guest with a serious chance for a bad review!

Dus: Succes met het boeken van een vakantie-woning!

 

Met vriendelijke groeten,
Cor.

David1776
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hallo Cor, ik heet van voornaam David en ik ben 68 jaar. Maar ik bedank je wel voor je uitgebreide reactie.

Maar ik kan die gegevens dat ik al lid ben sinds 2012 niet veranderen. Het staat gewoon bij mijn profiel, ik heb het daar niet ingezet.

Mijn andere gegevens zal ik zeker aanpassen. Allemaal jonge mensen , het lijkt me heel leuk. We zijn ook wel wat gewend hoor.

Bad reviews zijn heel erg geloof ik.........

Maar voorlopig kijk ik even de kat uit de boom , hoe het zich allemaal ontwikkeld. Ik heb al wel gezien dat er heel veel mensen op Airbnb hun huis of een appartement aanbieden. Wat is overigens een "host"?

 

Als wij een huisje gaan huren dan geef ik alle gevens die gevraagd worden, heus hoor!!

Ik probeer niks te verhullen, maar ik moet wel even wennen aan de felheid van het gesprek.

 

Met vriendelijke groeten terug David

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Beste @David1776 (David),

 

Hartelijk dank voor je reactie.

 

Wellicht dat ik eerder iets aan de harde kant van leer trok - in mijn reactie.
Maar geloof me, het is goed bedoeld. Want je wilt wellicht niet weten wat wij als hosts (oftewel: Gastheer of Verhuurder) soms meemaken.
Het is goed dat je als gast de kat uit boom kijkt en voorzichtig bent.
Maar hetzelfde geldt echter ook voor de verhuurders (Want het zijn wel hun eigendommen en de waarde daarvan overstijgt vele ettelijke malen de waarde van een een boeking)!
Want die moeten eigenlijk maar afwachten wie ze over de vloer krijgen. En dat kan echt van alles zijn. Daar zijn genoeg 'horror'-verhalen van te vinden op internet en zelfs in deze community.
En dat kan varieren van afgebrand worden op een futiliteit, iets waar je als verhuurder toch echt niets aan kunt doen tot zelfs een vorm van chantage.
Even een echt voorbeeld: Afgelopen week kregen wij een aanvraag van iemand, die niet eens over een profiel-foto beschikte en graag telefonisch overleg wilde over de betalingsvoorwaarden?
Dag 1 kwam deze persoon uit Frankrijk, een dag later uit de US en weer een dag later uit Zwitserland?
Hij (of zij) sprak me aan in het Frans (Terwijl er in mijn profiel staat, dat ik dat dus niet spreek). Nu is dat met de huidige hulpmiddelen niet zo'n groot probleem meer. Maar toch 😞
Ook Airbnb is niet meer de organisatie waarmee het begonnen is. In de trend van: Leuk, we gaan allerlei interessante mensen ontmoeten uit alle windstreken van de wereld en we houden er een zakcentje aan over of we kunnen goedkoop reizen.
Naar: Volledig geautomatiseerde mailtjes over het verlagen van je prijzen, en dat je beter je best moet doen om aan de wensen van de gasten te voldoen - en zelfs dreigementen over schorsing van je account!
Gasten kunnen je maken of breken - als verhuurder. En dat kost je als verhuurder dus keihard geld!
Op Airbnb zijn er zelfs gasten die gebruik maken van pseudoniemen als: Gebruiker, Etc. (Vandaar dat ik dus even aanhaakte op: ID).

 

De grootste frustratie van verhuurders op Airbnb is eigenlijk het feit dat gasten helemaal niets lezen en alleen maar aannames doen.

 

Welnu, voor wat betreft de vermelding dat je al sinds 2012 lid bent van Airbnb.
Zou ik je het advies willen geven om even te bellen met Airbnb (+31 20 52 22 333).
Dat kan soms wel even wat wachttijd met zich meebrengen, en het kan ook zo maar zijn, dat je een Engelstalige persoon aan de lijn krijgt.
Ook kun je eventueel een nieuw profiel aanmaken op Airbnb, maar dat kan complicaties teweeg brengen en is in strijd met de spelregels van Airbnb!
Wellicht dat het simpeler is, om een profiel beschrijving van jezelf aan te maken - en daarin te vermelden, dat om de een of andere duistere (wellicht technische) reden je aanmelddatum dus 2012 is. Ik zou daar zelf in ieder geval genoegen mee nemen. En als je eenmaal ergens geweest bent en een review hebt. Dan kijkt waarschijnlijk niemand meer naar deze datum.

 

Met vriendelijke groeten,
Cor.

David1776
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hallo Cor,

 

ik heb het telefoonnummer gebeld dat U gaf.

het blijkt dat ik in 2012 al een account had aangemaakt,

maar dat ik daar nooit gebruik van heb gemaakt.

Dus het staat er wel goed in.

Dank voor de hulp.

 

Virendelijke groeten David.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

 

Hi David,

 

Nou, dat is dan ook weer verklaard 🙂

Vandaar dat mijn eerste vraag - van afgelopen Vrijdag - was: "Weet je zeker dat je niet ooit eerder een profiel aangemaakt hebt op Airbnb?"

Dit komt heus wel meer voor.

Veel mensen maken een account aan op Airbnb, omdat men ergens gehoord heeft dat dit een mooie site is om leuke, goede en goedkope accommodaties te boeken. Direct van particuliere eigenaren (weer eens wat anders dan een hotel).

Een account aanmaken is ook heel simpel. Maar als mensen zich dan verder gaan verdiepen in het fenomeen Airbnb, dan deinzen sommigen toch terug voor het gebruik van de site/service.

Er zijn immers tal van "horror"-verhalen te vinden op internet aangaande het gebruik van Airbnb (zowel over accommodaties, verhuurders en gasten).

Maar nu Airbnb zo'n beetje uitgegroeid is tot marktleider op het vlak van het aanbieden van reisaccommodaties, durven veel mensen de stap wel aan (Airbnb onthoudt echter wel de datum, wanneer men zich aangemeld heeft bij Airbnb. Zo dus ook in jouw geval).

Ook omdat er tegenwoordig al heel veel recensies te vinden zijn voor tal van aangeboden accommodaties.

En daarmee groeit dus ook het vertrouwen.

Maw: De kans dat je bijvoorbeeld ge-scamd wordt (boeken van een niet bestaande accommodatie), als je een accommodatie boekt met 10-tallen reviews. Dan is die kans nagenoeg 0.

En ook als je een accommodatie boekt, met veelal lovende recensies aangaande de accommodatie en de verhuurder. Dan is de kans ook klein dat jezelf een negatieve ervaring op zult lopen, mocht je tot boeken overgaan van zo’n accommodatie (zelfs als er tussen die lovende recensies, 1 recensie staat die wat minder positief is).

En als je de richtlijnen van Airbnb volgt dan is het ook allemaal best veilig (communiceren en betalen via Airbnb, en dat soort zaken).

Het devies is: Goed lezen en nogmaals goed lezen. En ook letten op wat er dus NIET staat!

Dus als er een foto getoond wordt, waar ‘toevallig’ ook een deel van een zwembad op te zien is, maar bij de lijst van voorzieningen is het zwembad ‘weggestreept’. Dan is er dus GEEN zwembad!

Niet iedere accommodatie in Zuid-Europa beschikt ‘automatisch’ over een Airco (omdat je dat wellicht wel zou mogen verwachten).

Hetzelfde geldt voor parkeren en noem maar op.

 

Dus succes met het boeken van je eerste reis of het verhuren van een accommodatie.

Niet vergeten om eerst je naam en je profiel bij te werken (ten gunste van het vertrouwen :-)).

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf