Andere data gereserveerd dan mogelijk

Opgelost!
Kristel26
Level 2
Breda, NL

Andere data gereserveerd dan mogelijk

Hoi, 

 

Als verhuurders hebben in onze kalender aangegeven dat de data 24 t/m 26 december beschikbaar zijn. Wij hebben nu een reservering binnen gekregen van 25 tm 27 december, terwijl onze woning de 27e niet beschikbaar is. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen zonder een boete te krijgen?

 

Groet, Kristel

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Kristel26,

 

Dat is inderdaad een veel voorkomende vergissing.

Een kalender werkt met dagen (zoals een ieder zal begrijpen).

Echter in het toerisme (dus ook bij Airbnb) wordt er met nachten gewerkt.

Kortom: Een dag in je kalender, slaat op de nacht van die datum en de volgende dag.

De 27e blokkeren, betekent alleen dat er op de 27e niet ingecheckt kan worden (maar dus wel uitgecheckt).

 

Het is soms een beetje abstract.

Vandaar dat je weleens in advertenties leest: 8-daagse reis.

Maar feitelijk komt het verblijf dan neer op minder dan 7x 24 uur 😄 (de 1e dag 's middags arriveren en de laatste dag 's ochtends uitchecken).

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

6 Antwoorden 6
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Kristel26,

 

Ik heb het vermoeden, dat je de kalender niet op de juiste wijze geblokkeerd hebt.

Maar dat je een regel gebruikt hebt, om de gewenste periode open, dan wel dicht te zetten.

 

Ps.

Als ik in je kalender kijk, dan zie ik nu notabene dat 25 december als open staat?

Dus dan kan er ook geen reservering zijn, die op die datum begint?

Kristel26
Level 2
Breda, NL

Hi @Cor3 Ja, dit bleek inderdaad zo zijn! Ik wist dus niet dat als je 24 t/m 26 beschikbaar stelt, je t/m 27 december kan verblijven. Ik heb inmiddels met de helpdesk gebeld, en het is opgelost. Ze hebben het boetevrij verwijderd, dus het klopt dat de data weer beschikbaar zijn.

Dank je voor het meedenken! 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Kristel26,

 

Dat is inderdaad een veel voorkomende vergissing.

Een kalender werkt met dagen (zoals een ieder zal begrijpen).

Echter in het toerisme (dus ook bij Airbnb) wordt er met nachten gewerkt.

Kortom: Een dag in je kalender, slaat op de nacht van die datum en de volgende dag.

De 27e blokkeren, betekent alleen dat er op de 27e niet ingecheckt kan worden (maar dus wel uitgecheckt).

 

Het is soms een beetje abstract.

Vandaar dat je weleens in advertenties leest: 8-daagse reis.

Maar feitelijk komt het verblijf dan neer op minder dan 7x 24 uur 😄 (de 1e dag 's middags arriveren en de laatste dag 's ochtends uitchecken).

Kristel26
Level 2
Breda, NL

@Cor3 ja, daar kwam ik dus vandaag achter. Maar mooi dat het opgelost is. Deze fout maken we niet meer! 

 

Zo dan 🙂

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Kristel26,

 

Ik ben @Cor3 🙂

Je had iemand op Curacao getagged 😄

Monique641
Level 2
Purmerend, Netherlands

Wij hadden hetzelfde aan de hand, we kwamen hier pas achter nadat we een einddatum hadden ingesteld. Gelukkig zijn we flexibel genoeg dat we onze gasten gewoon konden ontvangen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf