Annulering gast

Luc13
Level 2
Antwerp, Belgium

Annulering gast

Beste airbnb medehosts!

Wij hadden vorige week een reservering voor een maand van een gast. Nu heeft zij laten weten na 1 week dat ze vertrokken is na 1 nacht. Dit omdat er zogezegd mensen op de deur klopten continu. Nu is het volgens mij gewoon de lift die ze hoorde en heeft ze dit verward met kloppen op de deur. Nu is dit geenszins luid maar je hoort wel iets v de lift. 

Nadien zei ze dat ze vertrokken is omdat er te veel problemen waren. Haar kind ligt volgens haar in het ziekenhuis doordat het verkouden raakte in mijn appartement. Het is zomer hier. Alle ramen stonden nota bene open toen ik ging checken op het appartement. Het ging om een baby v 18maanden. Nu hebben net de boeking voordien ook een familie gehad met kinderen waaronder een baby v 8 maanden. Dat was geen enkel probleem. Nu staat er zelfs aangeduid in mijn advertentie niet geschikt vr kinderen onder 2 jaar. Dit deed ik omdat ik een balkon heb en geen beveiliging op de stopcontacten. Ik heb echter wel een babybed, foam puzzeltegels kinderstoel en dergelijke...

Dus ik aanvaard wel zulke boeking. Nu wil zij dus volledig restitutie v het bedrag. Zij blijft me bedreigingen sturen. 

Ik heb reeds contact gehad met airbnb en volgens annuleringsvwden moet ik niets terugbetalen

Airbnb zal servicekosten wsl ook niet terugbetalen denk ik. Deze zijn voor zo een reservering vrij hoog.

Dus na al de zever is mijn kalender gedurende een week en een half geblokkeerd geweest voor een maand dus. V maandag tot nu woensdag. 

Wat zouden jullie teruggeven? Mijn vriend vind dat ik 50procent moet teruggeven v het bedrag. Ik vind dit echter veel...

Daar ik een groot korting percentage hanteer voor boekingen v een maand komt dit overeen met een boeking anders van een 8dagen. 

Nu zijn we hier echter al heel wat uurtjes zoet met het gedoe van die gasten plus

Ik weet niet of ik nu nog wel reserveringen krijg voor de volgende periode....

Zij ( de gast) vind gewoon dat ik niet mag verhuren. Wegens ongeschikt.

Nu verhuren wij al 3 jaar. Nog nooit zo iets gehoord! 

Ze dreigt met politie en dergelijke

Pff heb ik echt geen zin in...

 

Bedankt voor jullie mening alvast!

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Luc13,

 

Lastig verhaal. Ze kan dreigen met de politie wat ze wil. Maar dat zal haar hoogstwaarschijnlijk niet veel helpen. Want jij hebt je gewoon aan de afspraak gehouden. Uiteraard kunnen er altijd addertjes onder het gras zitten. Dus wees daar beducht op.

Wat ik niet geheel snap: jij komt er kennelijk pas na een week achter, dat de gast al na 1 nacht vertrokken is? Communicatie is heel belangrijk, ook als jezelf niet ter plaatse bent.

 

Heeft de gast al geannuleerd?

Je kunt de gast voorstellen om een deel te restitueren, als je de ruimte weer geboekt weet te krijgen, gedurende het resterende deel van de periode.

 

Neem ook in ogenschouw, dat Airbnb vaak de gast het voordeel van de twijfel geeft.

 

Ps.

De gast bepaald niet of een accommodatie wel of niet geschikt is voor de verhuur.

Volgens mij doe je het redelijk goed met een overall rating van ongeveer 4,8 uit 19 recensies.

 

Veel succes gewenst, in deze!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf