beste mensen, wat heb ik genoeg van AIRBNB ze zetten zich alleen in voor de gast en niet voor de host.
ik ben echt boos.
wat is er aan de hand, ik heb een reservering van een gast die zou op vrijdag 5 mei om 11.15 komen.
hij is er veel eerder met zijn vriend en belt mij om 8.15 uur wakker met de mededeling dat hij nu pas ziet!!! dat ik niet in het centrum woon, titel van mijn add is OUT OF THE CENTER, hoe duidelijk kun je zijn!!!
hij en zijn vriend willen in Amsterdam hash roken en zeggen daarna niet meer te kunnen rijden.
hij wil wel de sleutel en dan misschien zaterdagnacht komen slapen???
hij wil dus toegang tot mijn huis onder invloed van hash en wie weet wat hij/zij dan allemaal gaan doen, ik ben pas laat thuis i.v.m. werk.
ik vraag hem te annuleren, daar dat de enige manier is om hem wat geld terug te kunnen geven, mijn voorwaarden zijn streng i.v.m. annuleren. ook neem ik direct telefonisch contact op met AIRBNB en wat zeggen die, dan moet nu maar annuleren en in dit geval krijgt u dan GEEN PENALTY. Hallo het is niet mijn fout, het is de fout van de gast!!
Kortom AIRBNB belt mij 2 keer terug en blijft mij maar pushen om te annuleren, ik laat weten niet blij te zijn met deze gang van zaken. ik vraag de gast te annuleren, hij reageert nl niet c.q. neemt niet zijn telefoon op als AIRBNB hem belt! de afspraak met AIRBNB is dat ze mij voor 12 uur bellen, daar ik naar mijn werk moet, echter tot mijn stomme verbasing heeft AIRBNB de reservering geannuleerd ( rond 12.00 uur) en weg vergoedingen voor mij!! vlak daarna annuleerd de gast.
ik heb een uitgebreid e mail contact met AIRBNB maar wat ik ook zeg ik krijg geen cent van ze. ze hebben wel de gast aan een andere kamer geholpen, hoezo geholpen de gast heeft die zelf gevonden!! kortom ik kon de kamer niet meer verhuren en had diverse aanvragen voor dezelfde periode. dank u AIRBNB dat u zo goed met de host omgaat want zonder host geen inkosten voor U.
hoe ik ook probeer via allerlei tools om geld terug te vragen de gegevens van deze gast zijn voor mij "onbereikbaar " geworden.
ik hoop oprecht alle verhuurders met dit verhaal en de door AIRBNB "aangeboden" oplossing ( wat dus alleen maar inhoud dat ik geen penalty krijg) en verder geen cent, te waarschuwen.
groet, Truus 11-5-2017