Betaling door AirBnB

Carmelita-En-Harrie0
Level 1
Kralendijk, Bonaire, Sint Eustatius and Saba

Betaling door AirBnB

Ik kreeg een bericht van AirBnB dat het verschuldigde bedrag overgemaakt was. Dit bedrag was geheel korrekt, inklusief schoonmaakkosten en minus servicekosten.

Er kwam inderdaad een overmaking binnen, echter deze was zo'n 10% lager dan wat beloofd was. Waarom? Het zou een type-fout kunnen zijn geweest, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (US$ 416 ipv US$ 461). De tarieven op de site zijn in US$, evenals de betaling.

AirBnB mailt dus US$ 461,-- te hebben overgeboekt, maar er komt slechts US$ 416,-- op mijn rekening.....

Daarnaast heeft mijn (ontvangende) bank ook nog eens 1,5% kosten berekend, maar dat zal wel normaal zijn.

Ik kan geen werkend e-mail-adres vinden, en wel een telefoonnummer (020-5222 333), maar daar word je na uren wachten van de lijn gegooid.

Iemand enig idee waar dat verschil door wordt veroorzaakt?

Dankjewel voor degene die licht in deze duisternis kan laten schijnen....

Harrie Cox

Playa Coco

Bonaire

Caribisch Nederland

2 Antwoorden 2
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Dat is heel vreemd 😞

Normaal gezien klopt het bedrag in de aankondigings mail tot op de cent nauwkeurig met wat we ontvangen.

Ik vrees dus dat als jouw bank kosten rekent voor het ontvangen van buitenlandse betalingen dat het hem daar in zit.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Misschien een overbodige vraag, maar weet je zeker dat het ontvangen bedrag in Dollars is en niet per ongeluk in Euros? het zou ook de kosten die je bank in rekening brengt kunnen verklaren.

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.