Directe code Airbnb advertentie?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Directe code Airbnb advertentie?

In juni 2018 hebben we onze woning op Curacao gekocht.

We hebben de bestaande boekingen meegekocht en hebben ook toegang tot die beheer omgeving.

We hebben echter zelf een nieuwe listing gemaakt.

Dit hebben we gedaan omdat op de oude wat slechtere recencies stonden.  De oorzaken daarvan hebben we weggenomen en zijn met een schone lei begonnen.

Ik zou echter de oude huurders willen uitnodigen om op onze nieuwe advertentie te kijken.

Is daar een speciale "snelcode" voor waarmee je in de zoekfunctie meteen naar de advertentie springt?

 

8 Antwoorden 8
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Nee, die is er helaas niet.

Ik heb je al eens eerder gemeld, dat het overdragen van een account feitelijk tegen de spelregels van Airbnb is. Begrijpen doe ik het uiteraard volkomen.

Uiteraard heb ik me daar zelf ook al wel eens over gebogen.

Want stel dat wij onze accommodatie ooit willen verkopen en ik kan daar een hele mooie rits van recensies aan mee kan verkopen (Mogelijk zelfs mijn Superhost status). Dan is dat simpelweg gewoon dik geld waard!

Zeg maar: Een Stukje goodwill. En dat kan best oplopen! En dan hebben we het niet over zomaar een paar Euro. Enige tijd geleden wist een makelaar me nog te vertellen. Dat een woning in Amsterdam zo maar een ton meer waard was, in verband met de mogelijkheden van Airbnb!

Want zonder de bestaande recensies moet je nu eenmaal opnieuw beginnen.

 

Als ik jouw was, dan zou ik iedere voormalige huurder via het ‘oude’ account voorzichtig en individueel eens luchtig benaderen. Dus zeker geen massa mailing!

En de situatie duidelijk uitleggen. En bedenken: Wie wil ik wel en wie wil ik niet.

Airbnb onderdrukt GEEN links naar andere Airbnb advertenties. Dus je kunt ook je nieuwe account gebruiken, om naar de oude advertentie te verwijzen!

Echter kun je vanaf je nieuwe account geen huurders van een ander account uitnodigen.

 

Aan de andere kant: Het is allemaal oud nieuws.

Ook ik heb al diverse ‘bedreigingen’ gehad, om zeker terug te komen. Ik geloof het echter wel.

Want wat heb je er feitelijk aan?

1 ding is zeker, bij terugkerende klanten: Dan willen ze korting!

Ze denken allemaal, dat het simpelweg de buit binnen harken is. Helaas kost het allemaal gewoon volop geld!

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Cor3

"Airbnb onderdrukt GEEN links naar andere Airbnb advertenties. Dus je kunt ook je nieuwe account gebruiken, om naar de oude advertentie te verwijzen"

 

Weet jij misschien hoe ik aan een eenvoudige link van mijn nieuwe advertentie kom die ik dmv een vriendelijke mail aan de huurders van de oude listing kan sturen?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Let wel:

Airbnb gaat iedere niet-Airbnb link onderdrukken in een bericht aan een huurder, die momenteel geen lopende reservering bij je heeft (ze willen namelijk geen reserveringen buiten het platform om).

 

Maar goed: Met onder andere Bitly (https://bitly.com/) kun je verkorte URL’s aanmaken.

Dus dat zou handig kunnen zijn.

 

Als je zelf een domein naam hebt, dan kun je bijvoorbeeld middels een extra entry in DNS ook naar je advertentie laten wijzen (dus bijvoorbeeld: airbnb.bob.nl)

Of je maakt zelf een referentie in je site aan, naar de advertentie (dus bijvoorbeeld: bob.nl/airbnb).

 

Ik zelf heb een ‘landmark’ op Google Maps staan, en de bijbehorende site in die landmark verwijst door naar de Airbnb advertentie.

En dat helpt ook een beetje.

 

En dit zijn de meest eenvoudige Airbnb links naar je eigen advertenties:

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Cor0

Super, bedankt.

Omdat ik geen eigen site heb zocht ik die laatste twee.

Hoe had ik dat kunnen vinden?

 

Zou Airbnb een dergelijke verwijzing in een bericht aan een huurder die geen lopende reservering heeft wel accepteren?

Alleen het nummer intikken in het zoekveld bracht me niet naar de listing

 

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Als je je eigen advertentie bekijkt, dan zie je die link als URL vermeld staan, in de adresbalk van je Browser. Meestal nog een beetje aangevuld met wat extra parameters (als onderdeel van de zoekactie waarmee je op de pagina gekomen bent).

 

Iedere advertentie op Airbnb heeft een zogenaamd ‘roomnumber’. Dat is een sequentieel uitgegeven nummertje. En de waarde van dat nummertje, geeft je dan ook meteen een idee over de leeftijd van die advertentie (hoe hoger de waarde, hoe jonger de advertentie).

 

Jouw roomnumbers zijn dus:

  • 14258398 (Dit is dus je ‘over genomen’ advertentie, want dat is dus de oudste)
  • 24981663

 

Ook iedere gebruiker van Airbnb heeft een zogenaamd ‘usernumber’.

Users 1, 2 en 3 zijn de ‘founding fathers’ van Airbnb.

 

Die 2 Airbnb links, die ik je van je eigen advertenties gegeven hebt. Kun je uiteraard WEL gebruiken, in berichten aan voormalige huurders (Er even vanuit gaande dat je ze middels Airbnb wil gaan benaderen). Want dat zijn links binnen het Airbnb domein. Dus toegestaan.

 

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met het intikken van het nummer in het zoekveld.

Op Airbnb kun je alleen met plaatsnamen en Landmarks op Google Maps zoeken.

Net zo als dat op Google Maps zelf functioneert.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Cor3Bedankt voorje reactie Cor

"

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met het intikken van het nummer in het zoekveld.

Op Airbnb kun je alleen met plaatsnamen en Landmarks op Google Maps zoeken.

Net zo als dat op Google Maps zelf functioneert."

 

Op sommige verhuursites kun je in het zoekvenster het ID van de woning intikken.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Okay, nu begrijp ik wat je bedoeld.

Nee, op ID zoeken kan dus niet op Airbnb.

Wel een beetje via de Google omweg.

 

Als ik via deze zoekterm in Google zoek, dan kom ik onder andere jouw advertentie wel tegen in de eerste zoekresultaten: "Airbnb Bob BlueBay Villa 25 Palmbeach Swimmingpool".

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Cor0

"Ik zelf heb een ‘landmark’ op Google Maps staan, en de bijbehorende site in die landmark verwijst door naar de Airbnb advertentie"

 

zou je me kunnen vertellen hoe je dat doet?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf