Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Hi allen,
Morgen komt er een gast die niet reageert op mijn berichten. De afgelopen 10 dagen heb ik meerdere keren heb gevraagd hoe laat ze in wilt checken.
Wat kan ik nu doen?
Voor mij belangrijk, krijg ik mijn geld nu gewoon, aangezien de reservering reeds geaccepteerd is.
Hartelijke groet,
Ramona
Kijk goed uit met annuleren want dan krijg je van air BNB negatieve recensie. Ik zou schriftelijk air BNB benaderen met dit geval en misschien kunnen zij dan adviseren maar annuleer niet. Volgens
Mij wordt t geld gewoon overgemaakt dan. Als gast nog wel annuleert dan hangt t van de door jou ingestelde annuleringsvoorwaarden af.
DAG?
Bij deze zie ik NERGENS een aanvraag staan????
het is mogelijks nog op die gehackte advertentie vanuit AMSTERDAM????
help me????
+32479444670
Marjet
advertentie Lanaken " op de boerenbuiten"
hi Allen,
Ik heb een reserverings aanvraag gehad van iemand (lid sinds maand) met alleen een telefoonnummer als verificatie.......ik heb via de mail iets aan hem gevraagd maar hij/zij reageert helemaal niet.Moet ik nu de aanvraag weigeren of niet??????
Marcel
Als het een reserveringsaanvraag is en niet al gereserveerd, dan zou ik deze aanvraag afwijzen en de reden meedelen aan de gast. Ik zou ook even je reserveringsinstellingen aanpassen naar “streng” en eisen dat ze legitimatie en profielfoto verplicht moeten overleggen.
Groet Daphne
Totdat de aanvrager niet antwoord zal automatisch alles vervallen
succes ermee!
Hi @Ramona7, @Daphne20, @Marcel50,
33% lijkt het magische getal in de toeristenbranche te zijn (volgens eigen ervaring).
Ook ik krijg regelmatig aanvragen en ik weet dat ‘maar’ 33% zal leiden tot een uiteindelijke boeking.
Eigenlijk stuur ik op een aanvraag NOOIT een weigering of een goedkeuring (behalve als ik daar bepaalde gevoelens bij heb). Want ik heb ook Direct Reserveren aanstaan. Wel probeer ik altijd binnen het uur te reageren. Al is het maar een bericht in de trend van: Dank je voor je aanvraag. Ik ben nu niet thuis en ik zal je later meer uitgebreid terug berichten (dan stopt de klok namelijk). Onder het motto: Ze kunnen altijd zelf boeken. En als ze dat niet willen, dan is het maar zo. Een vooraf goedkeuring sturen heeft in mijn geval dus ook helemaal geen zin.
Ook kan ik me indenken, dat Airbnb weigeringen van aanvragen niet echt zal waarderen, oftewel gevolgen kan hebben voor de vindbaarheid. Wel zorgen dat je in je bericht altijd een wedervraag of instructie hebt staan. Want dan kun je daar later bij Airbnb altijd op terugvallen, mocht het ooit aanleiding zijn voor een discussie. Zo van: Ze hebben niet meer gereageerd op mijn verzoek of vraag.
Kortom: Je hoeft een aanvraag niet te accepteren of te weigeren! Gewoon op tijd een bericht terug is ECHT voldoende! Omdat ik Direct Reserveren al een tijdje aan heb staan, krijg ik ook niet meer die automatische berichtjes van Airbnb, met het verzoek of ik de gast een vooraf goedkeuring zou willen sturen.
Ondertussen heb ik al wel wat ervaring opgebouwd met aanvragen, en je hebt dus al snel genoeg door of je met een serieuze of een enigszins mindere aanvraag te maken hebt.
Gewoon altijd beleefd blijven in je antwoord, is het devies.
Ook al worden er soms vreemde eisen gesteld in de aanvraag. Of de toon bevalt je niet.
Een zakelijke Nestor van me, zei ooit eens: Als je alleen maar zaken wilt doen met makkelijke mensen, dan kun je op Maandagmorgen om 12:00 de zaak sluiten voor de rest van de week!
Die les heb ik me al vroeg ter harte genomen.
Succes ermee!
Met vriendelijke groeten,
Cor.
Hi @Ramona7, @Daphne20, @Marcel50,
Oh, was ik nog even vergeten te melden: Er zit natuurlijk wel een enorm verschil in een “Aanvraag” en een “Verzoek tot Reservering”.
Ik reageerde dus even op een bericht van het type: “Aanvraag”!
Voor een bericht van het type: “Verzoek tot Reservering”, gelden natuurlijk hele andere regels!
Met vriendelijke groeten,
Cor.