Gratis koolmonoxidemelder

Anne1614
Level 2
Wijchen, Netherlands

Gratis koolmonoxidemelder

Dag allemaal,

 

Heeft iemand ervaring met de koolmonoxidemelder die Airbnb gratis verstrekt? Ik heb deze namelijk begin april besteld en een bevestiging hiervan ontvangen, de levertijd zou  4-8 weken zijn. Ik had hem dus al verwacht. Ik kan hier geen informatie over vinden op de site. Weet iemand of er vertraging is, of is het gewoon niet waar dat je die gratis kan krijgen? Het is een vereiste voor het kunnen verhuren aan mensen met kinderen en als zakelijke accommodatie, daarom wil ik het graag hebben. Omdat ons huis gasloos is en er dus geen risico op koolmonoxide is, wil ik hier eigenlijk zelf geen geld aan uitgeven.

 

hartelijke groet,

Anne

10 Antwoorden 10
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Anne1614,

 

Ik heb verder geen ervaring met de verstrekking van die gratis koolmonoxidemelders.

Wel heb ik begrepen dat de vraag (wereldwijd) zeer groot is. Dus ik kan me goed indenken dat het leveren van die apparaatjes de nodige vertraging op kan lopen.

En als de voorschriften het vereisen dat je zo'n apparaatje hebt. Dan doet het er eigenlijk niet zoveel meer toe, of je wel of niet een gasloze accommodatie hebt.

Dus gewoon afwachten, zou ik zeggen.

En als het te lang gaat duren, dan toch maar even maar de plaatselijke bouwmarkt. Om voor een paar tientjes zo'n apparaatje aan te schaffen.

 

Succes!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Anne1614 

Ik zit er ook al maanden op te wachten. As ik de bestel pagina bezoek staat er halverwege de pagina "your order is being processed" ( https://www.airbnb.com/trust/home-safety ), maar ik vraag me af of het ding ooit gaat komen. Op de engelse community staan wel berichten van mensen die hem uiteindelijk wel hebben ontvangen, dus lijkt geen grap. Overigens koop je voor 14 Euro eentje bij de Action (en die is van een goed getest merk)

Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

@Anne1614 , @Emiel1