Gratis koolmonoxidemelder

Anne1614
Level 2
Wijchen, Netherlands

Gratis koolmonoxidemelder

Dag allemaal,

 

Heeft iemand ervaring met de koolmonoxidemelder die Airbnb gratis verstrekt? Ik heb deze namelijk begin april besteld en een bevestiging hiervan ontvangen, de levertijd zou  4-8 weken zijn. Ik had hem dus al verwacht. Ik kan hier geen informatie over vinden op de site. Weet iemand of er vertraging is, of is het gewoon niet waar dat je die gratis kan krijgen? Het is een vereiste voor het kunnen verhuren aan mensen met kinderen en als zakelijke accommodatie, daarom wil ik het graag hebben. Omdat ons huis gasloos is en er dus geen risico op koolmonoxide is, wil ik hier eigenlijk zelf geen geld aan uitgeven.

 

hartelijke groet,

Anne

10 Antwoorden 10
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Anne1614,

 

Ik heb verder geen ervaring met de verstrekking van die gratis koolmonoxidemelders.

Wel heb ik begrepen dat de vraag (wereldwijd) zeer groot is. Dus ik kan me goed indenken dat het leveren van die apparaatjes de nodige vertraging op kan lopen.

En als de voorschriften het vereisen dat je zo'n apparaatje hebt. Dan doet het er eigenlijk niet zoveel meer toe, of je wel of niet een gasloze accommodatie hebt.

Dus gewoon afwachten, zou ik zeggen.

En als het te lang gaat duren, dan toch maar even maar de plaatselijke bouwmarkt. Om voor een paar tientjes zo'n apparaatje aan te schaffen.

 

Succes!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Anne1614 

Ik zit er ook al maanden op te wachten. As ik de bestel pagina bezoek staat er halverwege de pagina "your order is being processed" ( https://www.airbnb.com/trust/home-safety ), maar ik vraag me af of het ding ooit gaat komen. Op de engelse community staan wel berichten van mensen die hem uiteindelijk wel hebben ontvangen, dus lijkt geen grap. Overigens koop je voor 14 Euro eentje bij de Action (en die is van een goed getest merk)

Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

@Anne1614 , @Emiel1 

 

ik heb ongeveer een jaar na aanvraag de melder ontvangen. Ging er al vanuit dat deze niet meer zou komen en  had al zelf aparte rookmelders en koolmonoxidemelders aangeschaft en opgehangen. Heb dus nu een reserve combi rook/koolmonoxide van airbnb in de kast liggen. Dus het is geen loos bericht, gewoon afwachten (en/of inderdaad zelf al wat kopen). 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Anne1614 

Een jaar !  Ze gaan ongeveer 7 jaar mee, dus we kunnen apparaat dan toch nog 6 jaar gebruiken.... !

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Anne1614 @Emiel1 @Marianne283 @Cor3 

Ik heb de koolmonoxide melders al geruime tijd geleden ontvangen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Bob297Blijkbaar heeft Airbnb mij gehoord, want vandaag kwam er dan toch nog een pakketje.

Hopelijk ontvangt @Anne1614 haar CO-melder ook binnenkort !

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Emiel1eenpaar dagen geleden kreeg ik een 2e voor een andere listing. Ziet er wel een stuk groffer uit dan die van een paar maanden geleden en heeft als fabrikage datum maart (of april) 2019

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

😉 @Emiel1 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Anne1614
Level 2
Wijchen, Netherlands

Tada! Hij is binnen! Hij hangt al en ik ben vergeten naar de fabricage datum te kijken. Maar al met al valt het dus mee: 4 mnd ipv 2. Ik ben blij dat het geen jaar was! Bedankt voor het meedenken allemaal!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat fijn dat je de melder toch nog hebt ontvangen @Anne1614

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf