Host worden na overlijden echtgenoot. Aanpassen gegevens en alle info meenemen naar mijn site

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Host worden na overlijden echtgenoot. Aanpassen gegevens en alle info meenemen naar mijn site

Samen met goedwillende dames en heren van het helpcentre ben ik aan het proberen host te worden

dat stopt bij veranderen e-mailadres en telefoonnummer. Mijn Engels is gemiddeld beter dan een willekeurige bezoeker maar we lopen vast  en dan is  het ondoenlijk om eruit te komen. Er zijn geen Nederlands sprekende helpers bij Airbnb is mij verteld. Iemand ervaring?
**

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

11 Antwoorden 11
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ronald114 

 

Je kunt in principe een account niet overnemen, zelfs al is het van echtgenoot

Het heeft te maken met identifcatie regels.

 

Ik zie dat je Airbnb account nu op naam van Alice staat, maar je account hier in de community staat op Ronald(114).

 

Emailadres en/of telnr kan wel veranderd worden (deze zaken kunnen bij iedereen wel eens wijzigen).

Maar voorzichtigheid is geboden als emailadres wordt gebruikt als inlogfaciliteit om te vookomen dat er een "lock" situatie ontstaat.

 

Misschien heb je hier iets aan:

 

Edit-account-settings

 

Je-emailadres-wijzigen

 

Je-telefoonnummer-verifiëren

 

Dank voor je snelle reactie en onderstaand bericht heb ik naar Airb&b verstuurd

 

In principe niet over kunnen nemen van een account betekent een uitzondering toestaan. Ik heb niet voor niets de overlijdensakte en rouwkaart verstuurd.

De identificatie geldt voor banken, de belasting en alle officiële instanties , in Nederland.

Alle kosten en baten komen naar de erven, in dit geval mij, dat is een recht

Dus ook voor Airb is mijn overtuiging.

189 superblije gasten en de hele geschiedenis van airb, de top samenwerking en alle service, waar gasten en verhuurders aan meebetalen en van profiteren gaan

Niet verloren, noway.

Daarnaast is het superpijnlijk om gebruik te maken van de tools van een overledene, niet kies.

Kan me goed voorstellen dat er veiligheidschecks gedaan worden omdat er mensen zijn die de boel oplichten.

Ons huis is een recreatiewoning , geen woonhuis dus het veiligheidsaspect van de wijziging is niet relevant, alsin belastingontduiking en dergelijke.

Ik wacht nog14 dagen af, de redelijke termijn heet dat en ga het dan formeler benaderen.

I rest my case is niet aan de orde

 

Dat betekent dat mijn case in onderhandeling is.

Kan emailadres wijzigen maar verlies dan alle info, dus dat doe ik niet

Kan telefoonnummer niet wijzigen omdat ik co-host ben en het nummer dus in gebruik is

Ik ben een integer mens.

 

Groet,

 

Alice van der Mark

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Alice1207 

 

Ik sluit me aan bij Kirsten en wens je vooral heel veel sterkte toe...en natuurlijk hoop ik voor je dat het gaat lukken.

Ben een  stoïcijn, kijk naar wat er wel kan en hoop op een positieve uitkomst , niet ten koste van .

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Alice1207 

 

OK, ik hoop voor je dat het goed komt allemaal, maar Airbnb is geen flexibele partij om zaken mee te doen....in het ergste geval wordt het account opgeschort !

 

Ik zie dat je nu een nieuw account onder eigen naam hebt aangemaakt, maar dat is geen co-host account voor de bestaande advertentie. Ik neem aan dat je voorheen geen co-host was voor de advertentie (anders had je geen nieuw account hoeven aanmaken).

 

Overigens: wijzigen emailadres en/of telefoonnummer betekent niet dat je "alles kwijt bent", de advertentie en de reviews in het originele account blijven gewoon bestaan.

 

 

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Dank voor het meedenken, ben niet geheel vreemd met oplossen van situaties.je zou me moeten zien, twee laptops, een Ipad, twee telefoons en een mevrouw aan de overkant van de grote plas die zich vastgebeten heeft in de casus. Wellicht ontstaat er en soort jurisprudentie want er wordt hard gewerkt. Inmiddels kijken we naar hetzelfde scherm en ik word teruggebeld ....... om 19.30u....  we blijven positief. Dank Aurelius en Socrates. 

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Hoe het afliep met mijn aanvraag om alle gegevens over te zetten van mijn overleden man naar mij.

Allereest: het is gelukt!!!

En dat het in eerste  en tweede en derde en vierde instantie niet lukte lag niet aan de organisatie AirB maar de organisatie  hier thuis.

Een super vasthoudende, niet opgevende  medewerkster, die als een ware detective bleef zoeken naar de oplossing heeft het bereikt voor me.

Wat was de oorzaak en wat kan ik adviseren om ervoor te zorgen dat andere verhuurders dit probleem, wanneer het zich voordoet sneller kunnen afhandelen?

Er zitten een aantal veiliheidshobbels in het systeem, logisch.

Dat betekent dat  je heel goed in het vizier dient te hebben welke inloggegevens je zelf hebt ingesteld.

In mijn geval wist ik niet welke controlevragen Ronald had ingesteld, hij is immers niet meer te bevragen. Dus,  de verificatiestappen kon ik niet maken.

In mijn casus kon ik bijvoorbeeld niet in zijn telefoon komen, internet werkte wel maar de telefoonfunctie niet, kwam ik na drie lange sessies pas achter. Hij was een maand voor zijn overlijden naar een andere provider overgestapt en dat ging aan het einde van de loopduur in, wist ik wellicht maar in de periode na zijn dood had ik andere dingen aan mijn hoofd kennelijk. nieuwe abonnement ging na zijn dood in, wist ik veel. 

goede hulp van de oude en nieuwe provider, dat dan weer wel.

En zonder werking van het eerste nummer, ik was cohost, loop je elke keer vast.

Toen we daar eenmaal achter waren ging het snel maar niet makkelijk, omdat ik tijdelijk geblokkeerd was bij airb, logisch maar je moet het wel weten. Netals bij bijvoorbeeld DiGiD, dat systeem van beveiligen gegevens gaat hetzelfde.

Dus een aantal dagen laten rusten op advies van de medewerkster en door.

En met de dame aan de telefoon, die mee kon kijken op mijn scherm, uiteindelijk email-adres kunnen wijzigen, telefoonnummer host naar mij als nieuwe host over kunnen zetten met verzonden nieuwe 4 cijferige pin , die ik daarvoor niet had, op de telefoon van Ronald die weer werkte en toen nog even de laatste hobbel, verificatie legitimatie. foto werd niet herkend en nog twee keer niet, niet zo raar want dit handel je US time af , dus daar is het 6 uur vroeger en hier dus 22,00u in de avond en ik zit er dan niet meer zo fris bij en ben 6 jaar ouder dan op de foto van de legitimatie en een rouwproces verder. Volhouden en het lukt.

Laatste hobbeltje, hoe verander ik Ronald 114 op deze inlog naar Alice 1207? 

ERGO: host, deel al je inlog info met je vervanger. Telefoon, internet, Airb, whatever.

 

 

 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Goed om te horen! 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gelukkig hebben ze alles voor je kunnen regelen @Alice1207

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Alice1207 

allereerst gecondoleerd met het verlies. 

Ik snap dat je alles goed geregeld wilt hebben, je deed het immers samen en nu wil je alle positieve recensies meenemen. Ik hoop dat het geregeld kan worden met airbnb want, zoals je zegt, bij banken en officiele instanties kun je ook alles regelen. 

Ik wens je heel veel succes en hoop dat ze het begrijpen, je zult helaas vast niet de eerste zijn met een dergelijk probleem. Good luck!

Dankjewel Kirsten. Allerbelangrijkste blijven de gasten en hun welbevinden en dat gaat heel goed. En, omdat de bezetting erg goed is zit ik vanaf deze week weer in de airbnb discipline, heerlijk. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf