IBAN

IBAN

Bij betaling moet je je BIC en IBan code opgeven. Als ik mijn Iban code op geef, deze is 18 karakters lang) krijg ik een fout melding dat deze 27 karakter lang moet zijn. Ik kan dan niet verder 

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bert28,

 

Je hebt je woonplaats gegevens niet ingevuld.

Dus Airbnb neemt nu aan dat je uit Griekenland komt, waarschijnlijk omdat daar je te verhuren woning staat (Kijk maar even naar je Airbnb Profiel: Bert komt uit: GR).

Daar zal dit probleem wel mee te maken hebben. 

 

Als je de adres gegevens van je woonplaats invult, dan komt het vast wel goed.

 

Succes.

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Jurriaan0
Level 1
Grand-Vabre, France

Hallo Cor, Dat is juist het rare ik woon in Frankrijk, heb een Frans rekeningnummer en mijn airbnb adres is ook in frankrijk

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jurriaan0,

 

Zeer merkwaardig!

En je IBAN bankrekeningnummer is netjes 27 posities lang (Zonder spaties)?

Voor letters: hoofdletters gebruikt?

 

En het formaat klopt ook (Dat neem ik uiteraard aan, maar een tikfout is soms zo gemaakt)?

Opmaak & Formaat voor Frankrijk: cckk BBBB BSSS SSCC CCCC CCCC CKK

Het nummer dient dus te beginnen met: FR 

 

En anders wordt het toch weer bellen naar Airbnb, in de hoop dat je dan wel een deskundige aan de lijn krijgt.

Jurriaan0
Level 1
Grand-Vabre, France

Ik woon in Frankrijk, mijn adres is in frankrijk maar wanneer ik bijn iban invul geeft de site in rode letters aan dat nummer niet overeenkomt mer het land... telefonische hulp lukt niet omdat ik alleen slecht sprekende Aziatische dames aan de telefoon krijg die overigs zeer vriendelijk zijn.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jurriaan0,

 

Probeer jij toevallig een Nederlands IBAN Bankrekeningnummer in te voeren?

Zo ja, dan gaat dat niet lukken, als je eigen vestigingsadres en/of die van de accommodatie zich in een ander land bevindt!

 

Op deze pagina kun je onder andere vinden, aan welke eisen een IBAN nummer moet voldoen – per land: https://nl.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number

 

Bijvoorbeeld met name de lengte van het IBAN Bankrekeningnummer kan dus per land afwijken.

Het IBAN bankrekeningnummer moet zonder spaties ingegeven worden.

 

Onze accommodatie bevind zich in Portugal, maar we wonen in Nederland – en wij gebruiken een Nederlandse bankrekening.

En dat werkt zonder problemen.

 

Ps.

Airbnb heeft een deel van de CS helaas uitbesteedt aan lage lonen landen.

 

Succes.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf