Ideal betaling niet verwerkt

Rianne5
Level 2
Sint Jansklooster, Netherlands

Ideal betaling niet verwerkt

Goedemiddag,

 

Bij het reserveren van een woning heb ik destijds de helft betaald met mijn creditcard. De andere helft zou een aantal dagen voor aankomst van mijn creditcard afgeschreven worden.

 

Nu zag ik vanmorgen de optie om het 2e deel direct met iDeal te betalen. Dat leek mij prima zodat alles afgehandeld was, we gaan volgende week op vakantie.

 

Ik heb de iDeal betaling gedaan en het bedrag is van mijn rekening afgeschreven. Echter staat er in mijn account alleen de betaling van het eerste deel en is er geen factuur van mijn 2e betaling beschikbaar. 

 

Wat te doen? 

6 Antwoorden 6
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rianne5,

 

Kennelijk geeft het betalen middels Ideal nogal eens problemen.

Als je het eerste deel via je Creditcard betaald hebt, dan zou een week of 2 van tevoren het laatste deel automatisch van je creditcard geïncasseerd moeten worden.

Het betaalsysteem van Airbnb kan sowieso niet goed omgaan met het ‘mixen’ van verschillende betaalmethoden.

 

In dit geval, kun je het beste even een contact opnemen met Airbnb.

Die kunnen het zeker voor je oplossen.

 

Hier vind je alle contact details van Airbnb: Contact Airbnb

 

Succes!

Rianne5
Level 2
Sint Jansklooster, Netherlands

Hoi @Cor3,

 

Als ik had geweten dat het Airbnb systeem hier niet zo goed mee om kon gaan dan had ik wel gewoon gewacht tot de creditcard afschrijving.. Inmiddels contact gehad met Airbnb en zij geven aan dat de betaling binnen is. Echter is daar in mijn account nog niets van te zien. Ik wacht het nog even af.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Rianne

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rianne5,

 

Ik zou zeggen: Houdt het even in de gaten.

En als de status binnen enkele dagen niet wijzigt: Dan nogmaals contact opnemen met Airbnb.

Want je wil natuurlijk voorkomen, dat door een administratief probleempje. Je vakantie per ongeluk volautomatisch geannuleerd wordt.

 

Succes.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Rianne5 

Creditcard betalingen kunnen direct in het Airbnb systeem verwerkt worden. Ideal betalingen gaan via een Nederlandse Airbnb bankrekening, een "omweg" voor Airbnb die wat meer tijd kost.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Rianne5, zou je me nog even kunnen laten weten hoe alles gegaan is? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Rianne5
Level 2
Sint Jansklooster, Netherlands

@Quincy ,

 

Ik heb inmiddels van Airbnb een factuur ontvangen waar op staat dat alles betaald is. Dit is overigens wel een hele andere factuur dan die van mijn andere boeking.

 

In mijn account/op de app staat de tweede betaling ook nog steeds niet als verwerkt en dat vind ik wel vervelend.

 

Groet,

 

Rianne

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf