Kalender die ik 100% zeker gesloten had, is zonder dit veranderd te hebben tóch weer vrijgegeven

Nikki54
Level 1
IJmuiden, Netherlands

Kalender die ik 100% zeker gesloten had, is zonder dit veranderd te hebben tóch weer vrijgegeven

Hi! Ik heb nu een situatie voor de tweede keer aan de hand. Na de eerste keer heb ik niet aan de bel getrokken omdat ik aan mezelf twijfelde. Het gaat om het volgende:

 

Ik heb de Air B&B agenda VOLLEDIG gesloten, alle dagen geblokkeerd. Sinds enkele maanden is namelijk bekend dat wij gaan stoppen met de B&B. Tóch worden er soms dagen vrijgegeven waar dan ook naar het lijkt direct een boeking op binnen komt! Ik heb dit de eerste keer weten te annuleren, héél erg vervelend maar wel aan de gasten kunnen uitleggen.

 

Nu is het vandaag echter voor een tweede keer gebeurd. Ik weet nu héél erg zeker dat ik de agenda volledig had gesloten. Vandaag toch weer een boeking binnen gekomen voor in juni, die ook al is geaccepteerd zonder dat ik dit heb geaccepteerd. Deze dagen zijn niet beschikbaar. 

 

Ik snap de regeling van kosten verbinden aan annuleringen volledig, maar er lijkt nu echt iets mis te gaan en ik zou het heel erg onterecht vinden als ik hiervoor € 50,- moet betalen.

 

Wie kan ik hiervoor aanschrijven?

 

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

 

Vr. Groet,

Nikki Dreijer

9 Antwoorden 9
Sandra305
Level 5
Bruges, Belgium

Hallo Nicky,

 

Het klopt wat je zegt en zelf had ik het ook voor.  Je moet je instellingen bij "calender" aanpassen, daar staat heel zeker nog ingesteld dat gasten tot 3 of 6 maand in de toekomst kunnen boeken, dus alles wat jij blokkeert komt zowiezo dag per dag weer vrij.  Ook de mogelijkheid om te reserveren zonder aanvraag kan je best uitzetten zo krijg je elke keer eerst een aanvraag binnen en dan kan jij alsnog nagaan of je die boeking kan of wil aanvaarden.  Pas dus even je instellingen aan en het zal je een hoop kopzorgen besparen.  Het is een systeem die zeker niet correct werkt dat je als host je data blokkeert zonder daarbij een optie te hebben om die data ook daadwerkelijk vrij te houden.  Zelfs als jij die elke keer opnieuw blokkeert zullen ze naargelang de gekozen instellingen op je calendar elke keer weer vrijkomen.  groetjes 

Anonymous
Niet van toepassing

Hoi Nikki

Het moet wel een bug zijn. Veel over gelezen over dit probleem. Mensen die gebeld hebben met Airbnb maar er gebeurd niets. Elke ochtend moet ik mijn kalender aanpassen. Steeds wordt er weer een dag vrijgegeven. Elke dag schuift het een dag op. Het is heel vervelend. Je verwacht toch dat bij Airbnb top ict'ers werken. 

Wilma

Ramona18
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ook mijn agenda was geblokkeerd de rest van 2017,nota bene door Airnbn zelf omdat we dit jaar al aan onze max van 60 dagen in Amsterdam verhuren zitten.Nu kwamen er gisteren ineens 2 boekingen voor augustus binnen.

heel vervelend-ook voor de gasten. heb ik moeten annuleren maar voel er niets voor de boete te betalen.

waar kan ik een klacht indienen?

 

 

 

Linsey2
Level 1
Moorslede, Belgium

beste, 

 

Ik heb exact hetzelfde voor gehad.  Ik dacht ook dat het aan mezelf lag.  Nu word ik 2 keer meer dan 90 euro ingehouden van Airbnb omdat ik een gast heb moeten weigeren!  Dit is volledig onterecht.

 

Linsey

Nicolette0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Oke, het is geen bug en er is een oplossing voor. Ik heb dit ook ' the hard way' geleerd, daarom ben ik nog geen superhost 😞

 

Ga naar kalender

Kies rechts voor beheer instellingen

Ga naar bereikbaarheid

Kies dan reserveringsvoorkeuren

Kijk dan bij boekingsvenster

Vul daar in: Datums zijn standaard niet beschikbaar

 

Het probleem is dan opgelost. Wel heel vervelend verstopt door Airbnb en geen instructie te vinden hoe je hiermee moet omgaan.

 

groetjes, Nicolette

Ignace0
Level 2
Artignosc-sur-Verdon, France

Beste Nicolette,

Jij lijkt me een plantrekker te zijn in het manipuleren vh airbnb programma, tenminste je lijkt er inzicht in te hebben . Mag ik jou nu eens een vraag stellen ....Ik ben dit jaar met airbnb begonnen maar werk ook nog samen met homelidays ( wat een stuk beter is in vele opzichten ). Ik heb airbnb bij het openen van mijn profiel toelating gegeven mijn kalender te kunnen bekijken , dit wil ik nu per 2018 sluiten , zodat ik alleen nog aanvragen krijg via Homelidays . Met andere woorden ik wil van airbnb vanaf .  Enig idee hoe ik dit "oplos" ?

Alvast bedankt om te reageren, zelfs bij "kan niet helpen " 😉 .

Groetjes,

Nicolette0
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Beste Ignace,

 

Nee, hier kan ik je niet mee helpen. Ik denk dat je contact moet opnemen met airbnb hierover,

 

groetjes, Nicolette

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

LS,

 

Nog los van kalender-perikelen (overigens eenvoudig op te lossen door de juiste kalender- cq reserveringsinstellingen te kiezen):

Als u wilt stoppen met verhuur, waarom staat de advertentie dan nog online ?

Deactiveer de advertentie en kalender-probleem is ook meteen opgelost.

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Anonymous
Niet van toepassing

Op dit moment heb ik geen problemen meer met de kalender. Hebben meer mensen de ervaring dat het nu goed gaat?

Gr Wilma

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf