Kalender: geblokkeerde datums gaan automatisch weer open?

Iris70
Level 1
Meliskerke, Netherlands

Kalender: geblokkeerde datums gaan automatisch weer open?

Bepaalde periode zijn geblokkeerd in de kalender, en bij controle heb ik regelmatig dat ze weer vrijgegeven staan? Hoe kan dat?

12 Antwoorden 12
Iris70
Level 1
Meliskerke, Netherlands

Bepaalde periode staan geblokkeerd op mijn kalender, bij controle blijkt rm. dat deze geblokkeerde periodes weer open staan, terwijl dat niet de bedoeling is. Hoe kan dat.....

Jose212
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Ja, dat gebeurt in mijn kalender ook steeds. Hierdoor heb ik al een paar keer gasten moeten weigeren omdat ik op die data simpelweg zelf thuis ben. Gister gebeurde dit weer en nu wil aibnb me een boete opleggen. Ik verdenk airbnb er inmiddels van spelletjes te spelen met de kalanders (waarom?). Heel vervelend! Ook is het niet mogelijk contact te krijgen met airbnb (emailadres???). Bij welk zichzelf respecterend bedrijf is dat nog aan de orde tegenwoordig...

G14
Level 1
Tilburg, Netherlands

Ik heb hetzelfde probleem heel vervelend voor mij en de gasten. Ik had mijn kalender bijgewerkt en nu heb ik weer een boeking op een datum dat ik niet kan.

Jose212
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Nu ik weet dat dit ook bij anderen gebeurt, ben ik ervan overtuigd dat het deeluitmaakt van de (verdien)strategie van airbnb. Ze 'dwingen' je (door gaten in jouw kalender aan te brengen!) om gasten te weigeren, leggen je vervolgens (wat bij mij dus al is gebeurd) een boete op omdat je voor de 4de of 5de keer moet annuleren en je krijgt ook nog eens een waarschuwing in de zin van 'als u uw gedrag niet verbetert dan kan aibnb uw advertentie weigeren'. Dit is echt de wereld op zijn kop. Ondernemerschap dat van weinig integriteit getuigt.

Kijk ook eens onder dit subject in airbnb community:

Calendar issues ... blocked dates keep 'popping up' as available ....

Men suggereert dat er sprake is van een 'glitch' in het systeem, maar airbnb doet er niets aan. Ik veronderstel vanwege het door mij gesuggereerde boetesysteem (geld binnenhalen over de ruggen van verhuurders die zgn hun kalender niet op orde hebben)...

 

 

Anonymous
Niet van toepassing

Dit speelt helaas al heel lang. Sinds ons huis op Airbnb staat moet ik elke dag kijken of de kalender nog wel klopt. Heel vervelend!

Gr Wilma

G14
Level 1
Tilburg, Netherlands

Ja ik heb dus ook een boete gekregen van 45 euro (?$50). Als de optie om dagen te blokkeren niet werkt, bied het dan ook niet aan.

Françoise97
Level 2
Eindhoven, Netherlands

van een verdienmodel en dwang kan denk ik geen sprake zijn want bij mij gebeurd het omgekeerde; eerder geblokkeerde date die ik dan weer vrijgeef staan ineens weer op geblokkeerd.

en onlangs veranderde een gast zijn boeking, de oorspronkelijke dagen bleven geblokkeerd staan en dat in een durkke periode in Eindhoven (festival GLOW).

de kalender wordt dus niet bijgehouden en/of slecht ververst!

 

heel goed blijven controleren dus! en om te voorkomen dat je moet annuleren zou je de boekingsinstelling op VOORAF GOEDKEUREN kunnen zetten en niet op DIRECT BOEKEN

 

 

 

 

Djoeke0
Level 1
Maastricht, Netherlands

Inderdaad, ook in ons geval werd een geblokkeerde datum (31 december!) opeens weer vrijgegegeven.

De daaropvolgende boeking hebben we dus moeten annuleren, met het gevolg dat Airbnb een soort dreigmailtje stuurt, dat je klantvriendelijker moet zijn.

Mailcontact met airbnb lukt niet.

Oplossing is inderdaad om "direct boeken" maar uit te zetten. Dringend advies aan iedereen.

Ernst-En-Miranda0
Level 2
Egmond aan Zee, Netherlands

Zelfde hier,  moet elke dag checken. Ook heel toevallig de feestdagen.

Lastig hard te maken maar ik laat het nu uitzoeken.

Nu alles dicht gezet.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ernst-En-Miranda0 

 

 

Kun je voorbeeld geven ?

Hoe staat je "booking window" (reserveringsmoment) ingesteld ?

https://www.airbnb.nl/resources/hosting-homes/a/understanding-your-calendar-and-booking-settings-16?

Anonymous
Niet van toepassing

De laatste tijd geen problemen meer. De kalender werkt nu goed gelukkig. Hebben meer mensen deze ervaring of gaat het af en toe nog mis.

Wilma

Jose212
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Klopt. Ik heb het gelukkig ook na de zomer niet meer meegemaakt. Fingers crossed...

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf