Kalender

Kalender

Hoi,

 

wie weet wat de rode stippen in de kalender betekenen. En hoelang blijven "de lampjes" in de kalender staan als er iemand in de accomodatie geinteresseerd is geweest?

Antje

 

13 Antwoorden 13
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Antje47,

 

Die rode stipjes (achter je nachtprijs) betekenen dat jouw tarieven serieus boven de (niet al te) slimme voorgestelde tarieven van Airbnb liggen.

Ook al die Groene en Gele lampjes hebben hier mee te maken.

Al deze zaken zijn echter alleen zichtbaar voor jezelf. En dus niet voor mogelijke gasten (gelukkig maar).

Het is echter wel zo, dat als je een ‘concurrent’ op Airbnb hebt. En de prijzen van die accommodatie zijn lager. Dan staat er soms wel in die advertentie. Dat dit een goede aanbieding is. Het ontbreken van zo’n melding in je eigen advertentie. Is dan een beetje negatieve reclame voor je.

 

Airbnb voert een constante psychologische oorlog met zijn verhuurders, om maar zoveel mogelijk te trachten de vraagprijzen te laten zakken (dat is namelijk op de lange termijn het beste voor Airbnb, zo wordt beredeneerd). Ze hebben het altijd maar over meer verdiensten en eigenlijk nooit over kosten. De verantwoordelijke “Product Lead - Pricing” van Airbnb, heeft het altijd over dat jezelf verantwoordelijk bent voor je eigen vraagprijzen. Maar tegelijkertijd voeren zijn systemen dus volautomatisch deze psychologische oorlog met de verhuurders. En dat doen die systemen met zo'n beetje alle verhuurders op Airbnb!

 

Je zult ondertussen ook wel bekend zijn met al die tips en mailtjes, aangaande mogelijke huurders die jouw accommodatie overwogen hebben. Maar die iets anders (vergelijkbaars) geboekt hebben tegen een (veel) lagere prijs.

 

Vanochtend kreeg ik ook nog zo’n tip in mijn kalender. Ik kreeg het advies om mijn prijzen te laten zakken voor Oktober. Terwijl ik geen nacht vrij heb, die maand?

En onlangs nog een vergelijkingsmailtje met 10 andere accommodaties in de buurt. Mijn gemiddelde gereserveerde prijs per nacht veel hoger. Bezettingsgraad gedurende de afgelopen en komende maand hoger. Melding: “Je advertentie doet het goed vergeleken met deze advertenties. Overweeg je basistarief te verlagen om nog meer reserveringen te krijgen”?

 

Het heeft dus allemaal te maken met deze constante psychologische oorlog.

Ondanks dat zo’n beetje iedereen beweerd, zich er niets van aan te trekken. Gebeurd dit ongemerkt toch. Want er is namelijk geen ontkomen aan. En zeker als de verhuur een beetje tegenvalt. Dan zijn sommige verhuurders toch geneigd om die tips in ogenschouw te nemen, bij het bepalen/aanpassen van hun vraagprijzen.

En dit zorgt dan voor een neerwaartse spiraal, waar het einde zoek van is.

Ik moet wel beamen dat door de tijd heen, die “slimme tarieven” iets verbeterd zijn.

Maar ik kom toch ook nog tegen, dat onze accommodatie vergeleken wordt met iets wat absoluut niet vergelijkbaar is.

 

Vooralsnog lijkt een (significant) hogere vraagprijs (nog) geen effect op de vindbaarheid te hebben. Als dat ooit wel een keer mocht gebeuren. Dan is natuurlijk het hek van de dam 😞

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Gelukkig zijner ook nog andere websites, mocht het zover komen

Robert-Frank0
Level 2
Almere, Netherlands

spannend

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Antje47,

 

Nog even een laatste aanvulling op het bovenstaande: Die rode puntjes in de kalender, betekend volgens de bijbehorende Help-Functie (Het vraagteken in de Kalender): Lage kans op reserveringen.

Er wordt niet bij vermeld of dit met een lage vraag te maken heeft of omdat je prijzen te hoog zijn (volgens de Algorithmes van Airbnb).

Robert-Frank0
Level 2
Almere, Netherlands

24 uur.

en weet jij hoe ik kalander kan vinden ik zoek me rot iedere keer

 

groetjes, Robert

Robert-Frank0
Level 2
Almere, Netherlands

 ..wie weet dus hoe je op kalender kan komen, klink bizar, maar waar zitten die drie 0f vier horizontale streepjes dan, allsof ze weghehaald zijn. Na lange tijd zoeken tref ik een vreemd linkje aan voor de calander.

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Robert-Frank0,

 

Ik weet niet of je de App of een PC gebruikt.

Maar als je inlogt op je account (Via een PC), en je gaat naar verhuren.

Dan zie je daar netjes alle tabbladen of menu items staan.

En 1 van die opties heet: Kalender.

Veel duidelijker kunnen ze het helaas niet maken, denk ik.

 

Succes!

 

Robert-Frank0
Level 2
Almere, Netherlands

Dank je Cor voor je moeite, echter het bliojft een zoektocht/puzzel iedere keer weer. Idioot gewoon.

Vanuit Airbnb zeggen ze dat het ligt aan mijn browser maar hoe verklaar je dan dat ik er soms zomaar op stuit?

 

Ik zoek naar de juiste drie streepjes, maar meerstal kom ik terrecht op reclame van Airbnb.

Direct inlog? ik krijg dan ÓEPS!

 

Ach ik prut wel verder komt tijd, komt wijsheid zeg ik dan maar.

Het is wel lullig wanneer ik iemand iets wil tonen..

 

Werk op normaal pc en handy

 

Groetjes, en nog bedankt!

Robert

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Robert-Frank0,

 

Ik krijg toch een beetje de indruk, dat je op de een of andere manier helemaal verkeerd zit te kijken.

Als je op een PC werkt, ga dan naar: https://www.airbnb.nl/

Als je nog niet ingelogd bent, dan kun je rechts bovenin. Het symbool vinden om in te loggen.

En als je eenmaal ingelogd bent, dan zie je rechts bovenin ook het tabblad verhuren staan.

Daar kun je ook de kalender vinden.

 

Verder neem ik aan dat je met die 3 streepjes, het instellingen menu van bijvoorbeeld Google Chrome bedoeld.

 

Succes!

Robert-Frank0
Level 2
Almere, Netherlands

met internet,Hahahaha ik werk al sinds 1990 met internet hahahaa!

Het is echt een probleem in te loggen.

Wat jij bedoeld, ik volgde je link, is het internet zelf die twee x drie streepjes zijn van google. daar kom ik niets verder mee.

 

Nee, het blijft voorlopig prutten.

Ik kom er wel,  de beste tip die je voor mij, gaf is het logo zoeken (dat  is megalastig omdat je telekns de reclame krijgt en daar zit helemaal niks), en ik kan tikken voor DASHBORD

Na enig geklik kan kom ik de juiste streepjes tegen met de keuze kalander pffft! Zou zo fijn en slim zijn om een kalender knopje voor te maken.

 

Top man, dank je wel, is fijn dat je dit voor een vreemde over hevt.

 

Vraagje2:

Wat moet je met buren die wellicht jalours, onredelijk en zelfs bedreigend zijn? Tegen me duwen, beloven de banden lek te steken als ik niet oprot met die hinderlijke Airbnb?

 

Een fijne avond!

Robert

 

 

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Robert-Frank0,

 

Succes met je zoektocht naar de kalender.

 

Jaloerse of negatieve buren is wel een probleem in combinatie met Airbnb.

Probeer met die buren in contact te treden, of zorg dat je pro-actief vergunningen en dat soort zaken ingeregeld hebt.

 

Een flesje wijn of een bloemetje, zo af toe. Kan ook wonderen doen.

 

Oud spreekwoord: Beter en goede buur, dan een verre vriend.

 

Succes.

hallo,
Hoe kan ik mijn kalender handmatig  synchroniseren vanuit de Airbnb app? 

Deze functie zie ik op mijn computer bij kalenders. Kan het niet op de app vinden.

alvast bedankt

astrid

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Fermette-En-France0,

 

Volgens mij kan dat niet.

Behoudens het echt handmatig uit te voeren 😞

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf