Nieuwe boeking komt niet door

Marin8
Level 1
Port Alfred, South Africa

Nieuwe boeking komt niet door

wat een gedoe. Eerst boekte de gast en werden haar de laagtarief prijzen berekend. Die boeking heb ik dus geannuleerd. Systeem nagelopen op fouten. Handmatig hoogstijzoen (december) prijzen ongevoerd, gast gevraagd opnieuw te boeken. Zij zegt dat ze dat gedaan heeft, alleen krijg ik geen boeking binnen. Wat is er aan de hand denken jullie? Ze heeft 2 uur geleden geboekt, niet betaald dus nog, maar een boekings request verstuurd.... SOS

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Marin8,

 

Deze post is al wat ouder, maar bij deze toch nog even een reactie

Zodat een ander er eventueel ook nog wat aan heeft.

 

Zo te zien, ben je ondertussen aardig bekend met het ‘spelletje’ van Airbnb. Want aan het vaantje te zien, gaat het goed met je Airbnb.

 

Ja, een verhuurder moet er zelf voor zorgen, dat vooraf de prijzen goed staan. Er is niets zo vervelend voor een huurder, om er later achter te komen. Dat die super-deal die de huurder gevonden had, gebaseerd blijkt te zijn op een misverstand (lees: niet bijgewerkte data).

 

Op Airbnb kun je een boekingshorizon instellen (bijvoorbeeld tot maximaal 1 jaar). Persoonlijk zorg ik er altijd voor dat de gegevens voor een paar jaar vooraf al engszins zinnig zijn – in combinatie met

een boekingshorizon van 1 jaar). Dit om te voorkomen dat vanzelf de horizon zo ver opschuift. Dat het basis tarief gaat gelden.

 

Weigeren van een reservering of zelfs een annulering heeft behoorlijk verstrekkende en vervelende gevolgen op Airbnb.

 

Als een reservering geweigerd wordt, dan worden de bijbehorende data aanvankelijk geblokkeerd. Die moet je dan eerst weer deblokkeren. Alvorens een huurder weer kan boeken.

Bij een geannuleerde reservering blijven die data zelfs permanent geblokkeerd (als sanctie).

 

Succes.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf