Opeens een korting bij langer verblijf

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Opeens een korting bij langer verblijf

Beste community-genoten.

 

Vandaag een rare ervaring. Ik kreeg een boeking, waarbij het tarief lager was dan ik dacht.

Na ruggespraak met Airbnb bleek dat er een korting stond ingesteld bij een verblif langer dan 2 weken.

Boekingen van 2 weken heb ik vaker, zowel nog komende boekingen als boekingen in het verleden.

Nog nooit is er een korting toegepast.

Het staat ook niet op een plekje waar je eprongeluk op korting toepassen druk. Je moet echt precies een schuifje bewegen.

Ik heb 3 listings op Curacao, allemaal met dezelfde prijzen.

Alleen deze ene heeft een korting die hiervoor nog nooit is toegepast.

Nu zou ik een senioren moment gehad kunnen hebben, maar het is nog nooit bij me op gekomen om een korting toe te passen.

Ook niet op de concurrerende websites.

 

Hebben jullie van zo'n situatie al eens gehoord?

 

vr.gr.

bob

 

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Bob297,

 

Ik heb wel meer gelezen dat er soms sporadisch ergens een instelling ineens veranderd is.

Komt niet veel voor, maar kennelijk kan het dus voorkomen. Ik vermoed dat dit soort situaties veroorzaakt kunnen worden door onderhoud aan de data, op de achtergrond (als ze iets moeten repareren).

Het zou niet moeten kunnen, maar je bent niet de eerste die een dergelijke situatie beschrijft.

Mij is het gelukkig nog nooit overkomen.

 

Ik kan alleen maar adviseren: Om regelmatig je instellingen eens langs te lopen.

Het is helaas niet anders.

Soms wordt er ook nieuwe functionaliteit gelanceerd, zonder dat hier melding van gemaakt wordt.

En dan staan soms ook bepaalde instellingen op een waarde. Zoals je ze zelf niet wilt hebben.

 

Succes!

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Cor3 

Bedankt voor je reactie Cor!!

Ik zal alles nog vaker moeten langslopen.

Behoorlijk tijdrovend met 4 listings op 5 websites 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf